Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Sebastian Gawłowski
|

Starline International inwestuje w Polsce

0
Podziel się:

Producent sprzętu elektronicznego z Hongkongu otworzy w I połowie 2009 r. swoje centrum dystrybucyjne koło Poznania. Firma szacuje, że w tym roku wypracuje 120 mln dolarów przychodów i 7 mln dolarów zysku netto.

Starline International inwestuje w Polsce
(PAP/Andrzej Grygiel)

Pochodzący z Hongkongu producent sprzętu elektronicznego, Starline International, zapowiedział otwarcie w I połowie 2009 r. centrum dystrybucyjnego koło Poznania. Firma szacuje, że w tym roku wypracuje 120 mln dolarów przychodów i 7 mln dolarów zysku netto.

Starline International uruchomi w pierwszej połowie 2009 w Polsce Centrum Dystrybucyjne swoich produktów na rynek Unii Europejskiej za 6 mln zł. Firma jest już obecna w Polsce. Producent sprzętu elektronicznego z Hongkongu od dwóch lat posiada w Poznaniu studio projektowe. Centrum również powstanie w okolicach tego miasta.

W ubiegłym roku wartość sprzedaży spółki na rynku Unii Europejskiej przekroczyła 43 mln USD. To nieco ponad 50 proc. wszystkich przychodów firmy, produkującej m.in. pamięci USB, wewnętrzne i zewnętrzne karty pamięci, odtwarzacze MP3 i MP4. W porównaniu do roku 2006 wielkość sprzedaży w UE wzrosła blisko dwukrotnie.

- Rynek europejski odgrywa dużą rolę w strategii rozwoju Starline. Zamierzamy systematycznie zwiększać naszą sprzedaż, a do tego potrzebujemy odpowiedniej infrastruktury handlowej.

Według firmy badawczej iSuppli światowy rynek pamięci flash będzie wart 24,3 mld dol. w 2012 r. To blisko dwa razy więcej niż w 2007 r. Dzięki centrum dystrybucji będziemy w stanie dostarczyć zamowione produkty w dowolne miejsce Unii Europejskiej w ciągu 24 godzin - wyjaśnia Krzysztof Marszałek, Senior Vice President i jeden z głównych udziałowców Starline International.

W ub. r. przychody spółki przekroczyły 80 mln dolarów, a zysk netto 4,5 mln dolarów. Firma działa na mocno wzrostowym rynku. Aż 24,3 mld dol. będzie w 2012 r. wart światowy rynek pamięci flash - przewiduje firma badawcza iSuppli.

To blisko dwa razy więcej niż w 2007 r. (13,9 mld dol.). Powód: szybko rosnący popyt na elektronikę wyposażoną w tego typu pamięć. Według iSuppli w 2007 r. na świecie sprzedano pamięci flash o łącznej pojemności 780 mln gigabajtów, z czego aż 535 mln przypadło na odtwarzacze MP3. W 2008 r. sprzedaż ma wynieść 1,86 mld GB. W 2009 r. nabywców znajdzie ponad 4 mld GB pamięci flash.

Popyt na pamięć flash stymulowany jest też przez wykonane w tej technologii twarde dyski komputerowe Solid State Drive (SSD). Na razie są one ciekawostką, ale popyt na nie będzie szybko rósł.

Dyski SSD, mimo na razie mniejszej pojemności od tradycyjnych twardych dysków z magnetycznymi talerzami, są całkowicie odporne na wstrząsy i potrzebują znacznie mniej energii. Największym producentem pamięci flash na świecie, jest amerykańska firma SanDisk (16,2 proc. udziału w rynku, 541 mln dol. przychodów w 2007 r.).

wiadomości
gospodarka
wielkopolskie
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)