Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Stocznie w Polsce mają zlecenia od Polskiej Żeglugi Morskiej

0
Podziel się:

Polska Żegluga Morska planuje wykonać w kraju dziesięć remontów.

Szczecińska siedziba PŻM</br>
Szczecińska siedziba PŻM</br> (Mateusz War/CC BY-SA 3.0/wikimedia commons)

Z dwudziestu remontów statków, które Polska Żegluga Morska planuje wykonać w tym roku, wszystkie mają zostać zrealizowane w polskich stoczniach: Morskiej Stoczni Remontowej _ Gryfia _ w Szczecinie, Stoczni Remontowej _ Nauta _ w Gdyni oraz Gdańskiej Stoczni _ Remontowa _.

Jak poinformował doradca dyrektora naczelnego PŻM Krzysztof Gogol, wprawdzie armator buduje statki w Azji, ale ich remonty zleca stoczniom krajowym.

_ - PŻM zamawia statki na Dalekim Wschodzie, ponieważ w Europie nie buduje się już statków do przewozów masowych. Jednocześnie stara się remontować swoje statki w stoczniach krajowych. Przewagą naszych zakładów jest wysoka jakość świadczonych usług oraz terminowość, co jest niezwykle ważne, przy wyłączeniu statku z eksploatacji _ - podkreśla Gogol.

Z ubiegłorocznych ponad dwudziestu remontów, jakie PŻM wykonał w polskich remontówkach, wszystkie zostały zrealizowane bez żadnego opóźnienia. _ - Ważna jest również cena proponowanych ofert polskich stoczni, nawet trzy razy niższa niż cena ofert stoczni zachodnioeuropejskich _ - dodaje.

W tym roku wyremontowano już pięć statków PŻM: _ Solidarność _ i _ Regalica _ w Gdańsku, _ Mazowsze _ i _ Juno _ w Gryfii, a _ Nogat _ w gdyńskiej stoczni _ Nauta _.

Dziś na dok _ Nauty _ wchodzi _ Isa _, a jeszcze w maju - również do tej stoczni - przypłynie na remont statek _ Orawa _. Pod koniec maja - z kolei do _ Gryfii _ - na remont przybędzie _ Isolda _.

Koszt remontu każdego statku to ponad milion złotych - podkreśla Gogol.

Jak poinformowano w _ Gryfii _ prace remontowe jednostki _ Juno _ obejmowały m.in. konserwację kadłuba, wymianę uszczelnień wału śrubowego, remont zaworów dennych i burtowych oraz modyfikację kilku systemów rurowych.

Kontrakty dla PŻM są wynikiem umowy o współpracy, jaką w ubiegłym roku _ Gryfia _ zawarła z armatorem.

PZM jest największym polskim armatorem, posiadającym łącznie w grupie kapitałowej 69 statków. W ramach grupy działa 117 spółek zależnych. Firma w latach 2005-2013 wraz z podmiotami grupy kapitałowej realizowała program odnowy floty. Wprowadziła do eksploatacji 38 nowych jednostek, które zastąpiły najstarsze statki. Dzięki odnowie tonażu średni wiek floty PŻM spadł obecnie do 9 lat.

Łączny koszt zrealizowanego programu wyniósł około miliard dolarów i został sfinansowany ze środków własnych i finansowania zewnętrznego, czyli kredytów bankowych. PŻM zamierza kontynuować program modernizacji i odnowy floty w latach następnych. Armator zatrudnia ok. 3 tys. osób, w tym 2,7 tys. w załogach pływających - oficerów i marynarzy oraz 273 pracowników lądowych.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)