Jak donosi BBC amerykańskie sklepy Tesco będą działać pod szyldem "Fresh & Easy". Już w czwartek firma otworzy pięć kolejnych sklepów w południowej Kalifornii.
Prezes Tesco Terry Leahy (na zdjęciu) ma nadzieję, że Fresh & Easy będzie mogło konkurować wynikami ze sklepami jakie firma ma w Wielkiej Brytanii. Brytyjczycy planują zainwestowanie 250 mln dolarów w ekspansję na terenie USA.
ZOBACZ TAKŻE:
Sainsbury's woli zatrudniać emigrantów
"Wejście Tesco potencjalnie może okazać się takim punktem zwrotnym dla branży w USA jak decyzja Wal-Marta o otwarciu Supercentrów w latach 80." - uważa James Anstead, analityk handlowy Citigroup ..
| Sklepy Fresh & Easy są o ok. 75 proc. mniejsze niż większość amerykańskich supermarketów. |
| --- |
Tesco to kolejna brytyjska sieć handlowa, która próbuje wejść na rynek USA. Poprzednie próby Sainsbury's i Marks & Spencer zakończyły się klęską. Obie firmy wycofały się z USA.
Pomimo tego Credit Suisse w swoim raporcie przewiduje, że za trzy lata Tesco może sprzedawać w USA towary za miliard dolarów. A w ciągu pięciu lat uzyska od 3 do 6 proc. udziałów w rynku.