Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Toyota kończy z dieslami. Będzie produkować auta ekologiczne w Polsce

6
Podziel się:

Pod koniec października ruszyła nowa linia produkcyjna Toyoty w Wałbrzychu. Japoński koncern postawił na Polskę jako pierwszy kraj poza Azją, gdzie powstawać będą auta hybrydowe. - W Europie zdecydowaliśmy się zaprzestać produkcji diesli wraz z końcem tego roku. To decyzja, która jest już podjęta i wcielona w życie - mówi money.pl dr Johan van Zyl, prezes Toyota Motor Europe.

Toyota kończy z dieslami. Będzie produkować auta ekologiczne w Polsce

Pod koniec października ruszyła nowa linia produkcyjna Toyoty w Wałbrzychu. Japoński koncern postawił na Polskę jako pierwszy kraj poza Azją, gdzie powstawać będą auta hybrydowe. - W Europie zdecydowaliśmy się zaprzestać produkcji diesli wraz z końcem tego roku. To decyzja, która jest już podjęta i wcielona w życie - mówi money.pl dr Johan van Zyl, prezes Toyota Motor Europe.

- Zakład w Wałbrzychu jest pierwszym poza Azją, w którym będą produkowane przekładnie hybrydowe. Centrala doceniła odpowiednie technologie, a także wiedzę i umiejętności pracowników naszej fabryki - mówi Eiji Takeichi, prezes Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu.

Jak dodaje, Polacy są postrzegani jako pracujący ciężko, ale również przywiązujących olbrzymią wagę do jakości. To między innymi to miało zadecydować o wybraniu polskiej lokalizacji.

To o tyle dobra informacja dla naszego kraju, że hybrydy zapewnią pracę na lata. Jest to bowiem technologia przyszłości.

- W każdym przypadku ludzie potrzebują czasu, by się przyzwyczaić. Pierwszy milion hybrydowych aut sprzedaliśmy po 10 latach. Ostatni - zaledwie 8 miesięcy - mówi dr Johan van Zyl, prezes Toyota Motor Europe.

ruchomienie nowej linii produkcyjnej kosztowało 288 milionów zł. Po wdrożeniu tego oraz kolejnych, zaplanowanych na najbliższe lata projektów całkowity poziom inwestycji w polskie fabryki Toyoty wyniesie ponad 4,5 mld zł.

Inwestycja ta pozwoli także stworzyć nowe miejsca pracy. Do roku 2020 poziom zatrudnienia w zakładach Toyoty w Polsce wzrośnie o prawie 600 osób do łącznej liczby ponad 2500 pracowników. Obecnie trwa intensywna rekrutacja.

Firma zatrudni również osoby do utrzymania ruchu – elektryków, mechaników, automatyków i mechatroników. Pensja? Na start dla niewykwalifikowanych pracowników około 3000 zł brutto.

motoryzacja
inwestycje
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(6)
Waldek 14l
4 lata temu
Dopuki Tojota ma diesle, to jeszcze te auta firmy kupują. Auta benzynowe sa za drogie w eksploatacji przy duzych przebiegach rocznych.
Mateus22
4 lata temu
Zapoczątkowali seryjną produkcję aut hybrydowych i coraz więcej osób się do takich przekonuje. Zrezygnacja z diesli to odważny krok, nie wszystkim się pewnie spodoba, ale jak dla mnie super pomysł. Toyota stawaia na ekologiczne rozwiązania, jak nie hybrydy to wodór.
jerosz
4 lata temu
Więc co wreszcie będą produkować w Walbrzychu? Całe kompletne samochody, czy tylko części do Toyoty.Z tego artykułu wynika tylko to że pensja będzie bardzo niska /niewolnicza/.
barry
4 lata temu
Toyota jest nasrawiona rynki azjatyckie i amerykański. Na rynku japońskim ma blisko 50% udziału w rynku. To powód marginalizacji diesli w ich polityce. Kooperacja z bmw nie dała rezultatów. Toyota lansuje hydrydy jako aleternarywę dla diesli. To chybiona strategia. Diesel to auto na trasę a hybryda do miasta. Tu musi konkurować z elektrykami. Toyota ma słaby marketing. Przykład to koncept IQ czy Urban Cruiser. Kompletnie chybione modele
Ktos
4 lata temu
Ale beukot. Boże, ludzie auta? Czy skrzynie biegów? Czy jakieś inne elementy układu napędowego? Nie wiadomo o co chodzi. Autor coś słyszał ale nie wie co. Jak można produkować samochód w dawnej fabryce silników? Się linia nie zmieści.... Dno i muł.... 3 metry