Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Rusza rozbudowa drogi między Warszawą i Białymstokiem. Koszt to 141 mln zł

21
Podziel się:

Do połowy przyszłego roku ma trwać rozbudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 682 między Łapami a Markowszczyzną.

Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 682 na odcinku Łapy - Markowszczyzna.
Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 682 na odcinku Łapy - Markowszczyzna. (google maps)

Do połowy przyszłego roku ma trwać rozbudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 682 między Łapami a Markowszczyzną w podlaskim. Właśnie podpisano stosowne umowy z konsorcjum, na którego czele stoi firma Unibep. Względem oferty z przetargu zeszła z ceny ponad 30 mln zł.

Konsorcjum firm Unibep (lider) i Trakcja PRKiI (partner konsorcjum) oraz Budrex-Kobi i AB Kauno Tiltai zawarło z Podlaskim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Białymstoku umowę na na realizację inwestycji "Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 682 na odcinku Łapy - Markowszczyzna". Kontrakt opiewa na kwotę 141,6 mln zł netto.

Koszt rozbudowy okaże się więc niższy niż zakładała oferta złożona w przetargu. Wtedy wynosiła 174 mln zł, a już i tak była najniższa wobec konkurencji. Najdroższa wyceniała prace na prawie 207 mln zł.

Jak informuje Unibep, wynagrodzenie konsorcjum za realizację przedmiotu umowy wynosi około 141,6 mln zł, przy czym na nią przypada około 63,7 mln zł netto, a na Budrex-Kobi, czyli spółkę od niej zależną, blisko 7 mln zł netto.

Rozpoczęcie inwestycji według planu miało nastąpić w trzecim kwartale tego roku, więc lekko się opóźnia. Prace mają się zakończyć w drugim kwartale 2018 roku.

Zobacz także: Statistica: Polska ma więcej autostrad niż Anglia

Dla Unibep to już druga w ostatnim czasie zawarta umowa na inwestycję drogową w województwie podlaskim. Niemal dokładnie miesiąc temu spółka podpisała kontrakt na rozbudowę drogi nr 66. Tamte prace zostały jednak wycenione dużo niżej, na około 38 mln zł.

Grupa Unibep działa w segmentach budownictwa mieszkaniowego, przemysłowego, użyteczności publicznej, sportowego i modułowego. Prowadzi działalność w Polsce, Skandynawii i w Europie Wschodniej. W 2016 roku przychody grupy sięgnęły 1,25 mld zł.

budownictwo
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(21)
analfabeci to...
6 lat temu
co to jest, k...., Markowszczyzna.......
rr
7 lat temu
mnie jako kierowcę najbardziej ucieszyła by wiadomość że wszystkich policjantów drogowych trafił szlag
s
7 lat temu
Z BIAŁEGOSTOKU do wawy nie jedzie się przez łapy.
q
7 lat temu
Jak ktoś pisze, że wygrała firma bo zeszła z ceną w dół to nóż się w kieszeni otwiera. Wygrywa najtańsza oferta a potem nie mija nawet parę lat a już trzeba drogę poprawić albo łatać... zajmuje się pas, wytycza objazdy... kto się przejmuje że tysiące ludzi w autach tracą czas w korkach, auta zatruwają środowisko, a podatnik wykłada kolejne miliony na łatanie teoretycznie nowoczesnych i nowych dróg Jak długo głównym kryterium w przetargu będzie cena tak długo nasze drogi będą kiepskie. Jak długo nikt nie będzie brał odpowiedzialności za wykonaną robotę (nie mówię o drogowcach, tylko o inwestorach, urzędnikach) tak długo nasze czyli podatników pieniądze będą marnowane. Ale Polska to bogaty kraj, a kto bogatemu zabroni...
ciekawy
7 lat temu
a co wchodzi w skład "rozbudowy" - trawniki, chodniki, krawężniki, przejścia dla zwierząt?
...
Następna strona