Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wartość rynku reklamy online może wzrosnąć do 3 mld zł w tym roku

0
Podziel się:

Udział internetu w torcie reklamowym w tym roku wyniesie 25 proc., zaś w nadchodzącym 2016 roku powinien zbliżyć się do 28 proc.

Wartość rynku reklamy online może wzrosnąć do 3 mld zł w tym roku
(Parlament Europejski)

Wartość rynku reklamy online może wynieść 3 mld zł w 2015 r., jeżeli rynek ten utrzyma dynamikę wzrostu obserwowaną w I półroczu, wynika z raportu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska "Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce".

"W przypadku dynamicznego scenariusza rozwoju rynku reklamy online, rynek powinien kontynuować wysokie tempo wzrostu, które wahać się będzie pomiędzy 15,3-18,7 proc. W tej sytuacji będzie można mówić o rekordowej wartości polskiego rynku, który z końcem tego roku osiągnie rekordową wartość 3 mld zł" - czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.

Wartość rynku reklamy online w nadchodzącym 2016 roku może wynieść nawet 3,54 mld zł, podano także.

Udział internetu w torcie reklamowym w tym roku wyniesie 25 proc., zaś w nadchodzącym 2016 roku powinien zbliżyć się do 28 proc. Najszybszy rokroczny wzrost notuje mobile (trzykrotny), social media (dwukrotny) oraz wideo - wzrost o 1/3. Wciąż największy udział w reklamie internetowej ma display - wydatki w tym segmencie mogą osiągnąć w bieżącym roku nawet 1,5 mld zł.

- Reklama internetowa z blisko 20-letnią historią, 25 proc. udziałem w torcie reklamowym i około 15 proc dynamiką wzrostu zajmuje już drugą pozycję wśród mediów w Polsce. Mimo swej dojrzałości nadal dysponuje potężnym potencjałem rozwojowym i wzrostowym - powiedział prezes Włodzimierz Schmidt, cytowany w komunikacie.

Raport IAB Polska "Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce" jest poświęcony analizie najnowszych trendów w reklamie online i perspektywach jej rozwoju. Wyniki raportu zostały zaprezentowane 10 grudnia br. podczas #15 IAB Expert Panelu.

Zobacz także: Zobacz także:
media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)