Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Według LOT-u połączenia przez Warszawę - najkorzystniejsze

0
Podziel się:

Dla pasażerów z ośrodków regionalnych najkorzystniejsze są połączenia lotnicze z portów regionalnych przez Warszawę

- uważa wiceprezes Polskich Linii Lotniczych LOT SA Marek Sidor.

'Nie jest możliwe utworzenie tak dużej ilości połączeń bezpośrednich z lub do portu regionalnego, jaką można uzyskać dzięki tranzytom za pośrednictwem portu w Warszawie' - powiedział wiceprezes podczas czwartkowej konferencji w Pyrzowicach.

Według niego na całym świecie przewoźnicy tworzą tzw. HUB, czyli centra, gdzie przylatują pasażerowie z mniejszych ośrodków, aby przesiąść się na samolot w wybranym kierunku.

Na największych europejskich lotniskach rozkłady lotów są tak skonstruowane, aby pasażer wkrótce po przylocie swojego samolotu w krótkim czasie miał dogodne połączenia w około 20 kierunkach. Na Okęciu w tym sezonie będzie to średnio pięć połączeń, dwukrotnie więcej niż jeszcze do niedawna.

Jak powiedział wiceprezes Sidor, zamiarem LOT-u jest stworzenie takiego systemu połączeń, aby z każdego lotniska w Polsce możliwe było - za pośrednictwem Warszawy - wybranie dogodnego połączenia międzynarodowego.

Czas przesiadki pasażerów w Warszawie ma być skrócony z 40 do około 30 minut, a bagaż będzie kontrolowany tylko w porcie wylotu. 'Chodzi o to, aby transfer odbywał się z samolotu do samolotu' - powiedział Sidor.

Jego zdaniem taki system jest wygodny dla pasażerów z ośrodków regionalnych. Po jego wprowadzeniu ich liczba wzrosła średnio o około 40 proc. System sprawia też, że pasażerowie w większym stopniu korzystają z usług LOT-u. Bezpośrednie loty z portu regionalnego np. do Monachium czy Frankfurtu powodują bowiem, że udający się w dalszą podróż przesiadają się zwykle do samolotów innych przewoźników.

Jak poinformował wiceprezes Sidor, w obowiązującym od marca nowym rozkładzie lotów LOT zwiększył o 11 ilość rejsów z lotniska w Pyrzowicach. Obecnie LOT oferuje z Katowic 90 połączeń do portów krajowych i zagranicznych, z czego 14 to bezpośrednie połączenia do Warszawy a 20 - do portów zagranicznych.

W tym sezonie uruchomiono loty z Katowic do Monachium i Zurychu, utrzymano połączenie do Stuttgartu, zrezygnowano natomiast z lotów do Frankfurtu. Na tej trasie większość pasażerów wybiera bowiem niemieckiego przewoźnika - Lufthansę. Niemieckie samoloty latają też z Katowic do Duesseldorfu.

Sidor dodał, że po raz pierwszy od dawna w rozkładzie LOT-u pojawił się samolot bezpośrednio łączący dwa regiony. W weekendy latać będzie bezpośrednio z Krakowa do Gdańska, a w tygodniu - przez Warszawę.

Od 7 maja wznowione będzie połączenie Warszawa-Łódź. Trwają uzgodnienia na temat uruchomienia połączenia z Zielonej Góry przez Poznań do Warszawy. LOT zamierza też rozwijać bezpośrednie loty z portów regionalnych do Zurychu i Brukseli.

Z opinią przedstawicieli LOT-u, że najkorzystniejsze dla pasażerów są połączenia międzynarodowe i krajowe przez Warszawę, nie zgadzają się reprezentanci regionalnych portów lotniczych.

Niedawno Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, operator lotniska w pobliżu Katowic, powołało spółkę Silesian Air, która ma stać się przewoźnikiem międzyregionalnym w Polsce oraz między krajowymi portami regionalnymi a małymi portami europejskimi. Udziałem w przedsięwzięciu zainteresowane są też inne regionalne porty lotnicze.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)