Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wskaźnik koniunktury w handlu minus 5,9

0
Podziel się:

Wskaźnik koniunktury w handlu, opracowywany przez IRG SGH, w IV kwartale 2003 roku wyniósł minus 5,9 - poinformował w czwartkowym komunikacie Instytut Rozwoju Gospodarczego SGH.

"W IV kwartale 2003 r. odnotowano ujemny wskaźnik koniunktury w handlu w wysokości minus 5,9. Od 1998 r. wskaźnik ten w badanym kwartale przyjmował wartość ujemną" - napisano w komunikacie.

Instytut podał, że odnotowany w obecnej edycji badań wskaźnik koniunktury osiągnął nieznacznie niższą wartość niż w analogicznych okresach w poprzednich latach.

"Od końca III kwartału 1998 r. odnotowywaliśmy osłabienie stanu koniunktury w polskim handlu. Pomimo że ostatnie badania wskazywały na pewne oznaki ożywienia w handlu, to obecne badanie z całą pewnością tego nie potwierdziło" - napisano w komunikacie.

Według IRG SGH, w IV kwartale we wszystkich rodzajach przedsiębiorstw handlowych dominowały ujemne wskaźniki koniunktury.

Nadal utrzymuje się zróżnicowanie kondycji przedsiębiorstw handlowych według rodzajów własności. W tej edycji badań IRG SHG najlepsze wyniki, na tle pozostałych form własności, mają przedsiębiorstwa własności zagranicznej lub z przewagą własności zagranicznej oraz przedsiębiorstwa należące do Skarbu Państwa.

Wskaźniki koniunktury według dziedzin działalności handlowej potwierdzają z kolei, że w najlepszej sytuacji w IV kwartale br. były przedsiębiorstwa handlowe działające w branżach: płodów rolnych i żywych zwierząt, wyrobów farmaceutycznych, medycznych, kosmetyków i artykułów toaletowych oraz napojów alkoholowych i bezalkoholowych.

W dwóch pierwszych branżach odnotowano dodatnie wskaźniki koniunktury, a w czwartej wskaźnik równy 0.

Natomiast w najtrudniejszej sytuacji były przedsiębiorstwa handlowe funkcjonujące w branżach: drobnych artykułów metalowych, farb i szkła, mięsa i wyrobów mięsnych, ryb oraz paliw i chemikaliów przemysłowych.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)