Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Najwięcej na reklamę wydają sklepy. Zwłaszcza dyskonty i zwłaszcza w telewizji

5
Podziel się:

Za 39 procent wydatków na reklamę w maju odpowiada branża handlowa. Sklepy wydały na swoją promocję 368 mln zł.

Najwięcej na reklamę wydają sklepy.
Najwięcej na reklamę wydają sklepy. (Agencja Gazeta)

Nowy raport o wydatkach reklamowych opublikował Instytut Monitorowania Mediów. Jak czytamy w raporcie z badania, na drugim miejscu pod względem wydatków na reklamę jest branża farmaceutyczna (28 proc. wydatków wszystkich branż). Następne są - niemal ex aequo - branża finansowa, motoryzacyjna i telekomunikacyjna (po 11 proc. każda).

Sklepy wydały w sumie 368 mln zł. Prawie 50 proc. tych wydatków poszło na reklamy w telewizji, niewiele mniej (45 proc.) - na spoty radiowe. Najwięcej za reklamę zapłacił w maju Lidl - aż 60 mln zł. Dalej są Media Expert (ponad 30 mln zł), Euro RTV AGD (ok. 25 mln), Kaufland (20 mln zł) i Media Markt (ok. 18 mln zł).

Zobacz także: Zobacz też: Wiedzą o tobie wszystko. Jak sklepy śledzą smartfony klientów?

Branża farmaceutyczna wydała w sumie na reklamę 265 mln zł. Najwięcej pochłonęła promocja leku Molekin, która kosztowała prawie 10 mln zł. Na kolejnych miejscach są Steper, NeoMag, Rostil i Liporedium.

Banki i inne instytucje finansowe zareklamowały się w sumie za 109 mln zł. Najwięcej wydał SKOK (prawie 10 mln zł), tylko nieco mniej Credit Agricole (9 mln zł) i BGŻ BNP Paribas (niecałe 8 mln zł).

Najwięcej kosztowały reklamy kont osobistych (36 proc. wszystkich wydatków branży finansowej) i pożyczek gotówkowych (35 proc.).

Branża telekomunikacyjna wydała z kolei 106 mln zł (wydając najwięcej na reklamy oferty na abonament), a motoryzacyjna - 102 mln zł (najwięcej - 82 proc. - na samochody osobowe).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
zozo
6 lat temu
A akcję z Lisowską pamiętacie? To był rekord reklamowy, byli wszędzie przez całe swięta. Mogliby to powtórzyć.
33Ja.
6 lat temu
Przez ten reklamowy chłam w ogóle przestałem oglądać telewizję i korzystam głównie z internetu gdzie mogę kontrolować reklamy !
robotnik
6 lat temu
Takie sumy na reklamę a podobno mają straty przez wolne niedziele ?!!!. I im się nie opłaca nic.
trelemorele
6 lat temu
Nie oglądać reklam, nie kupować towarów i produktów zawartych w reklamach, zwłaszcza telewizyjnych!!!! To reklamodawca ma nas uprzejmie zapytać czy zechcę zapoznać się z jego ofertą. Inaczej to jest uporczywe nękanie ludzi i przeszkadza tak jak ujadanie psa.
robotnik
6 lat temu
To znaczy ,że zarabiają krocie. A niedawna propaganda w sprawie wolnych niedziel, że likwidować będą bo mają ogromne straty i się nie opłaca.