Wydatki Kancelarii Sejmu w 2012 roku wyniosły 377 mln złotych, dochody - 1,7 mln złotych - poinformował w czwartek szef Kancelarii Sejmu Lech Czapla na posiedzeniu sejmowej komisji regulaminowej i spraw poselskich.
Na czwartkowym posiedzeniu komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu Kancelarii Sejmu w ubiegłym roku.
Czapla poinformował, że dochody Kancelarii Sejmu w ubiegłym roku planowane były w wysokości 1,8 mln złotych, a z tego zrealizowano 1,7 mln złotych. - _ Co oznacza 94 proc. planu _ - zaznaczył. Jak wyjaśnił, mniejsze niż prognozowano były wpływy z rozliczeń biur poselskich, z usług poligraficznych i kserograficznych czy ze sprzedaży wyrobów i publikacji sejmowych.
W 2012 roku - mówił Czapla - sejmowej kancelarii udało się zaoszczędzić 18 mln złotych. _ - Źródła oszczędności to m.in. niepełne wykorzystanie środków na wyposażenie biur poselskich oraz na odprawy dla posłów VI kadencji, mniejsze wydatki różne, niższe wydatki na energię, szkolenia i usługi remontowe _ - poinformował szef kancelarii.
Wydatki Kancelarii Sejmu w 2012 roku planowano w wysokości 412 mln złotych, z czego zrealizowano wydatki w wysokości blisko 377 mln złotych, czyli 91,5 proc. planu.
Czapla poinformował, że niepełna realizacja wydatków jest wynikiem m.in. _ oszczędnego gospodarowania wyposażeniem i materiałami, niższych wydatków na zadania związane z realizacją polskiej prezydencji w Radzie UE w wymiarze parlamentarnym i niższych wydatków wynikających z rozliczenia VI kadencji Sejmu _.
Jak mówił szef Kancelarii Sejmu, najważniejsze zrealizowane w 2012 roku zadania inwestycyjne to m.in. renowacja sal w Nowym Domu Poselskim, które zostały przekazane na potrzeby komisji sejmowych, klimatyzacja w biurach poselskich i dokumentacja związana z budową nowego budynku komisji sejmowych.
Odpowiadając na pytania posłów wiceszef Kancelarii Sejmu Jan Węgrzyn podkreślił, że codziennie z tabletów zakupionych przez kancelarię korzysta 425 posłów. Jak dodał, wprowadzenie tabletów zmniejszyło o 50 proc. zużycie papieru, który był potrzebny do produkcji druków sejmowych.
_ - W paru salach jesteśmy przygotowani, w drugiej połowie roku będzie to we wszystkich salach, do przeprowadzenia głosowań przy pomocy tabletów _ - zaznaczył Węgrzyn. Dodał, że odpowiednie szkolenia przeszła już komisja ds. Unii Europejskiej.
Mówiąc o inwestycjach Węgrzyn poinformował także, że w tym tygodniu rozstrzygnięte zostało postępowanie przetargowe na budowę zapór wjazdowych przed Sejmem.
Posłowie pytali też o koszty przelotów krajowych, z których korzystają. Jak poinformowali przedstawiciele Kancelarii Sejmu, zarówno z LOT-em, jak i z firmą dystrybuującą bilety podpisana jest umowa oparta o najwyższą formułę taryfową.
Przedstawiciele kancelarii Sejmu podkreślili, że posłowie są _ tego typu klientem, który potrzebuje dostępu do samolotu w maksymalnie szybkim czasie i musi mieć możliwość rezygnacji w maksymalnie bliskim okresie bez konsekwencji finansowych; to jest najwyższa formuła, która niestety musi swoje kosztować _.
Według kancelarii na przykład na przeloty na trasie Warszawa-Zielona Góra wydano w ciągu roku 20 tys. złotych. _ Nie mamy możliwości przetargowej, żeby żądać specjalnego traktowania _ - mówili przedstawiciele sejmowej kancelarii.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Ostre słowa w Sejmie. Poszło o budżet Rząd podnosi podatki, zadłuża kraj i _ zbójuje _na polskich drogach, a państwo Tuska jest jak _ menel _- grzmiał jeden z posłów opozycji. | |
Kancelaria Prezydenta wydała 177 milionów Wydatki Kancelarii Prezydenta w 2012 roku wyniosły 177,5 mln złotych, dochody - 2,5 mln złotych. |