Rada Etyki Mediów z niepokojem obserwuje nasilające się, głównie w mediach elektronicznych, tendencje dotyczące _ zaprzątania uwagi odbiorców swego rodzaju medialną prekampanią wyborczą _ - głosi oświadczenie REM.
Rada podkreśla w oświadczeniu, że autorzy programów nazywanych publicystycznymi, dopytując polityków o wewnątrzpartyjne hierarchie, wzajemne relacje liderów, reakcje na wahania sondaży, ewentualne przyszłe koalicje, ignorują rzeczywiste różnice programowe lub brak wyrazistych programów poszczególnych ugrupowań.
_ - REM powtarza od dawna, że zadaniem mediów, zwłaszcza występujących w nich publicystów, jest opisywanie i komentowanie zachodzących zdarzeń, oparte na rzetelnej wiedzy o współczesnym świecie i ugruntowanych poglądach _ - głosi oświadczenie.
Dlatego - w opinii Rady - _ zastępowanie tej powinności mediów plotkarstwem i zawężanie pola zainteresowań do partykularnych, doraźnych, płytkich dyskusji albo tylko swarów, szkodzi dobru odbiorcy zapisanemu w Karcie Etycznej Mediów jako cel ich działania _.
Czytaj w Money.pl src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1313132400&de=1313163600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=PKO&w=460&h=250&cm=0&rl=1"/>