Notowania

telewizja
11.12.2007 12:45

Za dużo reklam w telewizji

Polskie stacje telewizyjne łamią unijne limity emisji reklam. Komisja Europejska żąda wyjaśnień.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/Artur Reszko)

Komisja Europejska uważa, że w polskiej telewizji jest za dużo reklam i zażądała od Warszawy wyjaśnień w tej sprawie - pisze "Gazeta Wyborcza".

Prawo dopuszcza nie więcej niż 12 minut reklam na godzinę programu telewizyjnego. Z badań Komisji wynika jednak, że TVP 1, Polsat, TVN oraz TV4 łamią ten limit. Wszystko dlatego, że unijni urzędnicy uznali za reklamę także tak zwane plansze sponsorskie,które według polskiego prawa nie są zaliczane do czasu reklamowego - pisze "Gazeta".

Taka sytuacja, zdaniem ekspertów, może doprowadzić do zmian na rynku reklam w telewizji. Telewizje, kóre zostaną zmuszone do ograniczenia ilości reklam, będą musiały podnieść ceny za udostępnianie czasu antenowego. Może to doprowadzić do ucieczki reklamodawców do tańszych mediów takich jak radio.

Podobny problem mają telewizje w Hiszpanii - Komisja Europejska wszczęła wobec tego kraju postępowanie dyscyplinujące. W kolejce są też Włochy.

ZOBACZ TAKŻE:

Tagi: telewizja, wiadomości, styl, wiadmomości, gospodarka, najważniejsze, gospodarka polska, media, lifestyle
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz