"Chcemy być największą gazetą opiniotwórczą w Polsce. Będziemy szczęśliwi, jeśli sprzedaż będzie o jeden egzemplarz większa niż "Gazety Wyborczej". W 2010 mamy nadzieję wyjść na prostą" - informuje Tomasz Wróblewski, wiceprezes grupy Polskapresse mówiąc o nowym dzienniku "Polska".
"Polska" pojawi się w kioskach w najbliższy poniedziałek. Wróblewski mówi, że nakłady grupy Polskapresse na promocję mają być porównywalne do tego, co wydała wcześniej konkurencja.
"Axel wydał ponad 100 mln zł w ciągu roku. My mamy to trochę inaczej rozłożone. Naszą kampanię reklamową zaplanowaliśmy na pół roku" - mówi.
_ Według nieoficjalnych informacji Presserwisu cena dziennika ma wynosić 1,5 zł. _Średnia sprzedaż wszystkich dzienników lokalnych wydawanych przez grupę Polskapresse wynosi obecnie 360-370 tys. egzemplarzy.
Wiceprezes poinformował, że w tygodniu nakład dziennika "Polska" będzie wynosił między 600 a 700 tys. egzemplarzy, natomiast w piątki - ponad milion.
Tytuł "Polska" połączy sześć dzienników regionalnych Polskapresse oraz nowo powstałe gazety w ogólnopolski dziennik.
Grupa Polskapresse informowała wcześniej, że wszystkie dotychczasowe tytuły lokalne, tj. Dziennik Bałtycki, Dziennik Łódzki, Dziennik Zachodni, Gazeta Krakowska, Głos Wielkopolski i Gazeta Wrocławska zachowają swoją dotychczasową regionalność i indywidualność oraz zostaną wzmocnione nową marką. Ujednoliceniu ulegnie siatka modułowa, działy i sekcje.
"Polska" powstaje przy współpracy z gazetą brytyjską "The Times". Jej logo znajdzie się na winiecie, a teksty będą wykorzystywane we współpracy redakcyjnej.