Inwestycję będzie realizowała spółka Intercor. Kontrakt opiewa na 880 mln zł brutto. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała tę firmę po ponownej ocenie ofert, co nakazała Krajowa Izba Odwoławcza.
Zobacz: *Kryzys na horyzoncie. Pod koniec roku budowlanka "pod wodą" *
Rozpoczęcie prac budowlanych przewidywane jest na sierpień 2020 r., a oddanie drogi do użytku powinno nastąpić w październiku 2023 r.
- Podpisaniem umowy na budowęzakopianki z Rdzawki do Nowego Targu odwracamy złą decyzję rządu PO-PSL, który w 2015 r. wstrzymał realizację tego odcinka. Dzisiejsze wydarzenie jest kolejnym potwierdzeniem dbałości naszego rządu o równomierny rozwój wszystkich regionów Polski - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Odcinek od Rdzawki do Nowego Targu ma 16 km. Powstanie tu dwujezdniowa droga, z 22 obiektami inżynierskimi (mostami, wiaduktami i estakadami).
GDDKiA podaje, że średnio ten odcinek przejeżdża od 14 do 18 tys. samochodów na dobę, a w weekendy, dni wolne, wakacje i ferie ruch jeszcze wzrasta (dane z 2015 roku). Przepustowość tej trasy po prostu się wyczrpała. - Budowa drogi dwujezdniowej do Nowego Targu umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju - zapowiada Generalna Dyrekcja.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl