Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Wirtualna Polska z olbrzymim wzrostem zysku. Świetny początek 2019 roku

61
Podziel się:

Aż o 72,5 proc. wzrósł rok do roku zysk Wirtualna Polska Holding w pierwszym kwartale 2019. Jednocześnie dynamicznie wzrastały przychody. Te przekroczyły 150 mln zł.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding
Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding (Materiały prasowe, Materiały prasowe)
bEKyNcWd

Początek nowego roku okazał się przełomowy dla WP. Spółka po raz pierwszy miała przychody z branży e-commerce równe tym z medialnych.

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding w segmentach online i tv wzrosły rok do roku o jedną trzecią i wyniosły 157 mln złotych. Pierwszy kwartał 2019 roku to również rekordowy wzrost zysku WP, który wyniósł 14,3 mln zł.

- Tak jak przewidywaliśmy, przychody ze spółek e-commerce zakupionych w ostatnich pięciu latach, są już wyższe od przychodów z działalności mediowej. W kategorii rentowność, media jednak wciąż dominują w naszym holdingu - mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.

bEKyNcWf

Jako pierwsza w Polsce WP wprowadziła technologię DAI (Dynamic Ad Insertion), która polega na zastąpieniu bloku w telewizji linearnej, reklamą wideo online. DAI z powodzeniem wdrożono w usłudze WP Pilot, na razie na kanale Telewizja WP. Technologia pozwala na dobudowanie zasięgu, zwłaszcza wśród młodych użytkowników i lepszą personalizację reklam.

- Dzięki DAI można realizować efektywniejsze kampanie reklamowe. Jesteśmy gotowi, by w usłudze WP Pilot, wdrożyć tę technologię w kolejnych kanałach, jeśli tylko pozwoli na to regulator. Tzw „addressable TV” staje się standardem na zachodzie, chcemy przyczynić się do jego rozwoju w Polsce - dodaje Jacek Świderski.

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie.

bEKyNcWl

W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, e-holiday.pl), mody (domodi.pl, alani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto24.com). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w marcu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 22,5 mln Polaków.

bEKyNcWG
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(61)
df
2 lata temu
no gdyby nie biedra i lidl, to pewnie świderski nie szczerzyłby tak kuszy
polak
2 lata temu
dla kasy wszystko to prawda kiedyś byli obiektywni i na poziomie,jest coraz więcej pustego bełkotu tak...... WIRTUALNA POLSKO niestety
Helga
2 lata temu
Czy dziennikarze WP zarabiają w niemieckich EURO?
bEKyNcWH
Henryk
2 lata temu
To dobrze.Postawili na Stomil Olsztyn
xgbhcnjmk
2 lata temu
Ale kłamią.
...
Następna strona