Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Olszewski
|
aktualizacja

Wirus się zatrzyma, nowe nawyki zostaną

1
Podziel się:

W ostatnich miesiącach miliardy ludzi i miliony firm wyskoczyło z torów swoich dawnych przyzwyczajeń. W Polsce, jak pokazują liczby, tę szansę wykorzystał sektor płatności bezgotówkowych, skutecznie promując nowe nawyki wśród Polaków. Jak? Między innymi poprzez szeroko zakrojone akcje społeczne.

Wirus się zatrzyma, nowe nawyki zostaną
Polska bezgotówkowa (Materiały prasowe)

Partnerem materiału jest ImpactCEE.

1 mln terminali do płatności bezgotówkowych – tę granicę przekroczyliśmy w Polsce w ostatnich tygodniach. Duża w tym zasługa Programu Polska Bezgotówkowa, oferującego dofinansowanie do terminali płatniczych. Na dziś takie wsparcie otrzymało 235 tys. podmiotów nad Wisłą, czyli blisko połowa wszystkich firm i instytucji, w których dokonywane są płatności bezgotówkowe. Dzięki temu prawie co trzeci terminal w Polsce funkcjonuje dzięki wsparciu z Programu Polska Bezgotówkowa. Za pośrednictwem tych terminali do końca sierpnia br. zrealizowano 355 mln transakcji na łączną kwotę ponad 19 mld zł.

Te liczby pokazują skalę i zasięg naszej inicjatywy. Milion terminali zainstalowanych w Polsce nie byłby możliwy w tak krótkim czasie, gdyby nie szerokie wsparcie naszych partnerów w czasie pandemii. To właśnie z nimi rozpoczęliśmy też kilka ogólnopolskich inicjatyw, pomagających szerzyć nawyk płacenia bezgotówkowego, a jednocześnie zwiększających bezpieczeństwo klientów np. sklepów oraz dający przedsiębiorcom szeroko dostępną wiedzę i wsparcie w trudnym dla nich czasie – podkreśla dr Paweł Widawski, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Wiedza z #DziałamyNieZnikamy

Jedną z takich inicjatyw jest kampania edukacyjna #DziałamyNieZnikamy. Jej celem jest wsparcie małych i mikroprzedsiębiorców, którzy w związku z sytuacją epidemiologiczną zostali zmuszeni do ograniczenia, a nieraz nawet zawieszenia swojej działalności gospodarczej. Dlatego Fundacja Polska Bezgotówkowa przy wsparciu Agencji Rozwoju Przemysłu SA zdecydowała się na udostępnienie na dedykowanej platformie narzędzi i treści edukacyjnych dla przedsiębiorców, którzy dotychczas nie wykorzystywali kanałów online do sprzedaży i marketingu. Ta dawka wiedzy ma zwiększać ich szanse na kontynuowanie działalności lub wręcz jej rozwinięcie w nowych warunkach gospodarczych. Efekt? Ze wsparcia skorzystało już tysiące firm.

Przedsiębiorcy mogą znaleźć na platformie artykuły, e-booki, szkolenia online, infografiki czy plakaty do powieszenia w witrynie swojego punktu handlowo-usługowego. Na stronie internetowej jest również moduł informujący przedsiębiorców o ofercie agentów rozliczeniowych w zakresie płatności e-commerce – tłumaczy Paweł Widawski.

Materiały z #zdrowobezgotówkowo

Drugą z szeroko zakrojonych akcji Fundacji Polska Bezgotówkowa w pandemii jest z kampania społeczna #zdrowobezgotówkowo. Ta mocno promowana w mediach kampania inicjuje i wspiera działania związane z edukacją konsumentów w obszarze zachowania wymogów sanitarnych oraz higieny w obszarze płatności. Jej założenia zostały opracowane na podstawie wytycznych Ministerstwa Rozwoju oraz zaleceń Głównego Inspektoratu Sanitarnego dla sklepów.

Celem akcji było zwiększenie świadomości obywateli dotyczącej bezpieczeństwa płatności bezgotówkowych w kontekście epidemiologicznym oraz zwiększenie solidarności społecznej – opisuje Paweł Widawski i dodaje, że akcja zachęca konsumentów m.in. do płatności bezgotówkowych za zakupy, jako najbezpieczniejszej formy rozliczeń.

#zdrowobezgotówkowo to również widoczne w tysiącach sklepów karty informacyjne (do pobrania ze strony www.polskabezgotowkowa.pl/zdrowobezgotowkowo) oraz specjalne naklejki, których dystrybucją do akceptantów kart zajęły się siły sprzedażowe agentów i banków. Według ostatnich danych, takie naklejki trafiły ponad 100 tys. sklepów w całej Polsce, przyczyniając się do ustanowienia nowych, „wirusoodpornych” standardów i nawyków płatniczych.

Partnerem materiału jest ImpactCEE.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
chyba jasne
4 lata temu
Jeśli usilnie pragną cię zachęcać do transakcji bezgotówkowych - ty uparcie płać gotówką, a tam gdzie nie ma takiej możliwości podnoś larum i zabiegaj o to by umożliwiono ci zapłatę za skorzystanie z usługi w formie gotówki, nikt bowiem nie ma prawa do tego by uniemożliwiać czy utrudniać ci zapłatę w takiej formie dla ciebie dogodnej, kartą płać jedynie okazyjnie, sporadycznie, natomiast jeśli chodzi o płacenie telefonem tudzież zegarkiem - olej to, nie wchodź w to. Jeśli pragną byś na potrzeby usługi zakładał konta, pobierał aplikacje na smartfona - olej to, prawidłowa reakcja to powiedzieć wprost - co to jest smartfon? udając głupa. Komórka powinna być tylko komórką - służyć pierwotnym celom kontaktowym jak rozmowy/sms-y, temu też służyły generacje sieci 2G i 3G i tylko zwykłe komórki, nudne nieściągające uwagi pozostać do produkcji i użytkowania powinny. Skandalem i wielką niedogodnością było polikwidowanie przez firmę Orange( przejęli TP. S.A) wszystkich możliwych budek telefonicznych w miastach - należy je przywrócić, domagać się ich powrotu, budki telefoniczne będą strzałem w dziesiątkę - uwolnią ludzi nie tylko od nałogu jakim jest fonoholizm ale także i siecioholizm( wywołany smartfonami i wszechobecnymi wi-fi), powinny one mieć możliwość opłacenia za rozmowę kartą abonamentową doładowywaną okresowo w kiosku oraz drobnymi, ceny min/połączenie powinny być rozsądnie ustalane wedle stawek operatorów. Wi-Fi nigdy nie było i nie jest potrzebne wszędzie - zostało ono wprowadzone na potrzeby tzw. głupawej mody społeczeństwa cyfrowego/informacyjnego,(na które składały się smartfony, wi-fi i social media typu Facebook, Instagram) propagowanego, lansowanego w latach 2010-2019 przez celebrytów, influencerów i gwiazdy show biznesu. Internet to niech pozostanie ale tam gdzie pierwotnie jego miejsce było - w domu i miejscu pracy w komputerze na kablu/przewodzie i basta. Jedynym i pełnoprawnym medium społecznościowym powinno być życie - wiedziano o tym w latach 80-tych, 90-tych i 2000nych jeszcze, dopiero potem odkąd życie ludzi zdominowały smartfony, wi-fi i social media rzeczywistość stała się skomercjalizowana, sztuczna, wyidealizowana, powierzchowna, zakłamana - nadeszły te czasy cyfrowego ekshibicjonizmu, negliżu - komentowanie, lajkowanie, udostępnianie. Smartfony, wi-fi, social media, biometrie, bezgotówkowość sieć 5G, internet rzeczy służą zabieraniu ludziom czasu, zdrowia, prywatności i wolności przy jednoczesnym rozleniwianiu, ogłupianiu i uzależnianiu. Czas najwyższy stanąć okoniem przeciwko lobbingom: cyfrowemu, telekomunikacyjnemu, bezgotówkowemu, bezprzewodowemu - ci czterej jeźdźcy apokalipsy uprzykrzają ludziom ich życie i funkcjonowanie wywołując sztuczny pośpiech i quasi-postęp, który nie pozwala cieszyć się teraźniejszością, kreuje dziwaczne kształtowanie naszego życia i funkcjonowania jak w jakimś oderwanym od rzeczywistości filmie science-fiction. Do tego dochodzi jeszcze kwestia dążeń do zastępowania myślenia ludzkiego algorytmami a pracy własnej poprzez robotykę by roboty likwidowały całe sektory, miejsca pracy. Życie nie jest filmem science-fiction a ludzie nie aktorami by w takim czymś grać, happy endu próżno by było się spodziewać jeśli świat wpadnie w wir cyfrowo-technologicznej poprawności politycznej przy akompaniamencie mediów oraz marketingu, które to poprzez socjotechniki i psychologię tłumu dokonują inżynierii w świadomość ludzi by oni służyli im do ich własnych celów oraz korzyści. zwiń