Partnerem materiału jest ImpactCEE.
1 mln terminali do płatności bezgotówkowych – tę granicę przekroczyliśmy w Polsce w ostatnich tygodniach. Duża w tym zasługa Programu Polska Bezgotówkowa, oferującego dofinansowanie do terminali płatniczych. Na dziś takie wsparcie otrzymało 235 tys. podmiotów nad Wisłą, czyli blisko połowa wszystkich firm i instytucji, w których dokonywane są płatności bezgotówkowe. Dzięki temu prawie co trzeci terminal w Polsce funkcjonuje dzięki wsparciu z Programu Polska Bezgotówkowa. Za pośrednictwem tych terminali do końca sierpnia br. zrealizowano 355 mln transakcji na łączną kwotę ponad 19 mld zł.
– Te liczby pokazują skalę i zasięg naszej inicjatywy. Milion terminali zainstalowanych w Polsce nie byłby możliwy w tak krótkim czasie, gdyby nie szerokie wsparcie naszych partnerów w czasie pandemii. To właśnie z nimi rozpoczęliśmy też kilka ogólnopolskich inicjatyw, pomagających szerzyć nawyk płacenia bezgotówkowego, a jednocześnie zwiększających bezpieczeństwo klientów np. sklepów oraz dający przedsiębiorcom szeroko dostępną wiedzę i wsparcie w trudnym dla nich czasie – podkreśla dr Paweł Widawski, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Wiedza z #DziałamyNieZnikamy
Jedną z takich inicjatyw jest kampania edukacyjna #DziałamyNieZnikamy. Jej celem jest wsparcie małych i mikroprzedsiębiorców, którzy w związku z sytuacją epidemiologiczną zostali zmuszeni do ograniczenia, a nieraz nawet zawieszenia swojej działalności gospodarczej. Dlatego Fundacja Polska Bezgotówkowa przy wsparciu Agencji Rozwoju Przemysłu SA zdecydowała się na udostępnienie na dedykowanej platformie narzędzi i treści edukacyjnych dla przedsiębiorców, którzy dotychczas nie wykorzystywali kanałów online do sprzedaży i marketingu. Ta dawka wiedzy ma zwiększać ich szanse na kontynuowanie działalności lub wręcz jej rozwinięcie w nowych warunkach gospodarczych. Efekt? Ze wsparcia skorzystało już tysiące firm.
– Przedsiębiorcy mogą znaleźć na platformie artykuły, e-booki, szkolenia online, infografiki czy plakaty do powieszenia w witrynie swojego punktu handlowo-usługowego. Na stronie internetowej jest również moduł informujący przedsiębiorców o ofercie agentów rozliczeniowych w zakresie płatności e-commerce – tłumaczy Paweł Widawski.
Materiały z #zdrowobezgotówkowo
Drugą z szeroko zakrojonych akcji Fundacji Polska Bezgotówkowa w pandemii jest z kampania społeczna #zdrowobezgotówkowo. Ta mocno promowana w mediach kampania inicjuje i wspiera działania związane z edukacją konsumentów w obszarze zachowania wymogów sanitarnych oraz higieny w obszarze płatności. Jej założenia zostały opracowane na podstawie wytycznych Ministerstwa Rozwoju oraz zaleceń Głównego Inspektoratu Sanitarnego dla sklepów.
– Celem akcji było zwiększenie świadomości obywateli dotyczącej bezpieczeństwa płatności bezgotówkowych w kontekście epidemiologicznym oraz zwiększenie solidarności społecznej – opisuje Paweł Widawski i dodaje, że akcja zachęca konsumentów m.in. do płatności bezgotówkowych za zakupy, jako najbezpieczniejszej formy rozliczeń.
#zdrowobezgotówkowo to również widoczne w tysiącach sklepów karty informacyjne (do pobrania ze strony www.polskabezgotowkowa.pl/zdrowobezgotowkowo) oraz specjalne naklejki, których dystrybucją do akceptantów kart zajęły się siły sprzedażowe agentów i banków. Według ostatnich danych, takie naklejki trafiły ponad 100 tys. sklepów w całej Polsce, przyczyniając się do ustanowienia nowych, „wirusoodpornych” standardów i nawyków płatniczych.
Partnerem materiału jest ImpactCEE.