Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Wszystko, czego potrzebujesz, by wsiąść do pociągu. Wystarczy zainstalować aplikację

6
Podziel się:

O nerwowym oczekiwaniu w kolejce do kasy biletowej na dworcu i zerkaniu na zegar z obawą, że pociąg nam ucieknie, można już tylko opowiadać dzieciom. Wystarczy zainstalować w telefonie dwie bezpłatne aplikacje,by podróż zorganizować samodzielnie, szybko i bez konieczności wizyty na dworcu.

Wszystko, czego potrzebujesz, by wsiąść do pociągu. Wystarczy zainstalować aplikację
(Shutterstock.com)

Ponad 70 proc. Polaków korzysta z Internetu, a mobilny dostęp do sieci, czyli za pośrednictwem smartfona, ma ponad 90 proc. z nas.

Z najnowszychbadań Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika również, że 62 proc. Polaków używa aktywnie aplikacji mobilnych, a co trzeci robi zakupy, wykorzystując do tego smartfona.

Najchętniej używane aplikacje to te do odbioru poczty, jak również aplikacje bankowe. Na czele tego rankingu mogą się również znaleźć programy oferowane m.in. przez grupę PKP SA.

W ub. roku pociągami w całej Polsce podróżowało niemal 336 mln pasażerów. Tylko jedna kolejowa spółka PKP Intercity przewiozła w 2019 roku aż 48,9 mln osób, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej.

To z myślą o nich spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. stworzyła aplikację Portal Pasażera, która daje więcej możliwości w planowaniu podróży koleją.

Rozkład jazdy bez tajemnic

Aplikacja Portal Pasażera jest bezpłatna. Wystarczy ją pobrać na telefon ze sklepów Google Play lub Apple Store– zarówno w Androidzie, jak i iOS mamy do dyspozycji te same funkcje.

Aplikacja Portal Pasażera umożliwia planowanie podróży oraz śledzenie wybranego połączenia. Oferuje zaawansowaną wyszukiwarkę połączeń wszystkich przewoźników kolejowych działających na terenie Polski, którą można skonfigurować według własnych kryteriów takich jak min.: data, godzina, czas na przesiadkę, dostępność usług w pociągu. Informacje prezentowane w aplikacji pochodzą od zarządcy infrastruktury oraz danych przekazywanych bezpośrednio od przewoźników.
Dodatkowe funkcje, które znajdziemy w aplikacji to: możliwość sprawdzenia rozkładu jazdy dla danej stacji, widok całej trasy pociągu, możliwość skonfigurowania "szybkich połączeń" czy informacje o opóźnieniach i utrudnieniach na trasie oraz możliwość śledzenia pociągu na mapie. Opcja konfiguracji ulubionych stacji i relacji ułatwia pasażerom korzystanie z codziennych dojazdów do pracy czy szkoły.

Aplikacja jest przydatna nie tylko dla osób planujących podróż pociągiem, ale również dla tych, którzy już rozpoczęli swoją podróż, jak i wszystkich osób oczekujących na peronie na przyjazd swoich najbliższych.

Dodatkowym atutem aplikacji jest jej dostosowanie do wymogów WCAG czy możliwość pełnej konfiguracji tego w jaki sposób i jakie informacje mają być wyświetlane na ekranie użytkownika.

Bilet w smartfonie

Aplikacja Portal Pasażera doskonale sprawdza się przy planowaniu podróży. Natomiast BILKOM Bilety pozwala uniknąć kolejek przed kasami.

Aplikacja podobnie jak Portal Pasażera pomaga znaleźć odpowiednie połączenie, ale także kupić bilet. Nie musimy również iść do kasy, jeśli potrzebujemy faktury, chcemy wymienić, zwrócić, przekazać komuś innemu bilet.

Dzięki aplikacji nie później niż na kwadrans przed sygnałem do odjazdu pociągu można elektronicznie zmienić dane podróżnika, czyli odstąpić komuś miejsce.

Możliwe jest również, także na kwadrans przed planowanym odjazdem składu, podjęcie decyzji o rezygnacji z podróży, czyli oddanie e-biletu. Otrzymamy wówczas na konto przelew zwrotny.

BILKOM ułatwia również płacenie za grupowe wyjazdy. Nie trzeba wtedy wpisywać danych wszystkich uczestników wycieczki – zbiorowy bilet nabyć może jedna osoba i tylko ona musi podać swoje personalia. To o tyle wygodne, że nie zawsze znamy dokładną listę wszystkich uczestników wyjazdu.

BILKOM ma jeszcze inną funkcjonalność. Nawet jeśli kupujemy bilety w różnym czasie, ale podróż chcemy odbyć siedząc blisko siebie, możemy liczyć na pomoc aplikacji. Wystarczy tworząc nowy blankiet, wpisać numer poprzedniego biletu, a system automatycznie ulokuje nas w pobliżu. Szybko zdiagnozuje także nasz podróżniczy status – rozpozna podróżnego z dzieckiem i sprzeda mu rodzinny bilet.

Za pośrednictwem BILKOM możemy kupić bilety na podróż: PKP Intercity, POLREGIO, SKM w Trójmieście, Łódzką Kolej Aglomeracyjną, Koleje Wielkopolskie i Małopolskie.

Spółka PKP Informatyka rozpoczęła również testy nowej funkcjonalności BILKOM. Osoba, która kupi bilet, otrzyma automatyczne powiadomienie o opóźnieniu interesującego nas pociągu lub jego odwołaniu – zanim znajdziemy się na peronie.

Barbara Chabior

_Artykuł powstał we współpracy ze spółkami z GRUPY PKP _

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
Pasażer kolei...
5 lata temu
,,_Artykuł powstał we współpracy ze spółkami z GRUPY PKP _". No, to zapomnieliście o aplikacji KOLEO która - moim zdaniem - jest bardziej ,,przyjazna'' pasażerowi niż te dwie wymienione. Bo? Bo np. w aplikacji BILKOM nie kupimy biletu na przejazd KD. W aplikacji Portal Pasażera tym bardziej. Tamte aplikacje mogą służyć jako rozkład jazdy pociągów i wyszukiwanie połączeń. Dużo czasu minie zanim staną się one w pełni funkcjonalne.
Nie kierowca
5 lata temu
Czytaj ze zrozumieniem
niemamnobilne...
5 lata temu
>>Ponad 70 proc. Polaków korzysta z Internetu, a mobilny dostęp do sieci, czyli za pośrednictwem smartfona, ma ponad 90 proc. z nas.<< tego nie rozumiem: czy z netu w smartfonie da się korzystać nie mając żadnego wykupionego dostępu do internetu (skoro tylko 70 % z nas ma taki dostęp). Jeśli tak, to skąd się wzięło 90%?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
Wyrocznia
5 lata temu
Na ten moment mamy pandemię! Zachęcanie ludzi do korzystania z transportu publicznego jest szczytem cynizmu...
Twój nick
5 lata temu
Często jestem świadkiem sytuacji w których konduktorzy niechętnie sprzedają bilety w pociągach. Warczą zwłaszcza na młodzież, że muszą wykonać swój OBOWIĄZEK wystawienia biletu. Zwykle każdy normalny przewoźnik cieszy się, że ma dużo podróżnych (i dużo kasy), ale nie w Polsce.
niemamnobilne...
5 lata temu
>>Ponad 70 proc. Polaków korzysta z Internetu, a mobilny dostęp do sieci, czyli za pośrednictwem smartfona, ma ponad 90 proc. z nas.<< tego nie rozumiem: czy z netu w smartfonie da się korzystać nie mając żadnego wykupionego dostępu do internetu (skoro tylko 70 % z nas ma taki dostęp). Jeśli tak, to skąd się wzięło 90%?
Pasażer kolei...
5 lata temu
,,_Artykuł powstał we współpracy ze spółkami z GRUPY PKP _". No, to zapomnieliście o aplikacji KOLEO która - moim zdaniem - jest bardziej ,,przyjazna'' pasażerowi niż te dwie wymienione. Bo? Bo np. w aplikacji BILKOM nie kupimy biletu na przejazd KD. W aplikacji Portal Pasażera tym bardziej. Tamte aplikacje mogą służyć jako rozkład jazdy pociągów i wyszukiwanie połączeń. Dużo czasu minie zanim staną się one w pełni funkcjonalne.
Nie kierowca
5 lata temu
Czytaj ze zrozumieniem