Grupa Żabka poinformowała w poniedziałek, że sprzedaż do klienta końcowego wzrosła rok do roku o prawie 15 proc., osiągając wartość 6,6 mld zł. Skorygowany wynik EBITDA Grupy wyniósł 596 mln zł, co oznacza wzrost o 15 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.
Tak znacząca poprawa jest wynikiem zwiększenia skali działalności oraz poprawy rentowności EBITDA podstawowego biznesu w Polsce o 0,4 punktu procentowego, która w efekcie pozwoliła na utrzymanie solidnych marż na poziomie Grupy - poinformowała spółka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dodała, że w I kwartale 2025 r. marża skorygowanego wyniku EBITDA wyniosła 9 proc., i kształtowała się na poziomie zbliżonym do osiągniętego rok wcześniej. "Wyniki za I kwartał 2025 r. są zgodne z naszymi zapowiedziami i potwierdzają skuteczność długofalowej strategii rozwoju całej Grupy. Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży we wszystkich obszarach naszej działalności i kontynuujemy ekspansję, otwierając średnio blisko 150 sklepów miesięcznie" - stwierdził CEO Grupy Żabka Tomasz Suchański.
Obecnie sieć Żabka liczy już ponad 11 460 placówek. Spółka zapowiedziała, że w tym roku otworzy "sklep nr 12 tys.". Spółka poinformowała, że w I kw. 2025 r. jej nakłady inwestycyjne wyniosły 325 mln zł, rosnąc rok do roku o 19 proc. Jak podała, większość nakładów inwestycyjnych została przeznaczona na otwarcia nowych sklepów, modernizację istniejących placówek oraz rozwój konceptu Żabka Café 2.0.
Grupa Żabka przypomniał, że przeprowadziła emisję obligacji o łącznej wartości 1 mld zł, co jak oceniła, pozytywnie wpłynie na dywersyfikację struktury finansowania oraz pozwoli jej skoncentrować się na dalszym rozwoju w Polsce i za granicą.
"W pierwszym kwartale 2025 r. kontynuowaliśmy rozwój oferty gastronomicznej, instalując piece w kolejnych niemal 2 tys. sklepów. Zgodnie z naszymi deklaracjami, obecnie oferta street food jest dostępna już w ponad 90 proc. placówek naszej sieci. Już teraz sprzedajemy ok. 4 mln dań obiadowych miesięcznie" - wskazał Group Chief Strategy & Development Officer Tomasz Blicharski.
Żabka zapowiada podwojenie sprzedaży
Grupa Żabka poinformowała też, że liczy na podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023-2028.
"Skorygowany wynik EBITDA w pierwszym kwartale wzrósł o 15 proc. względem poprzedniego roku. Poprawa rentowności działalności w ramach Żabka Polska i pozytywny wynik EBITDA z kanałów cyfrowych pozwoliły nam kontynuować rozwój biznesu w Rumunii bez uszczerbku dla dynamiki marży EBITDA, a spadek kosztów finansowania przyczynił się do poprawy skorygowanego wyniku netto" - oceniła CFO Grupy Żabka Marta Wrochna-Łastowska.
Grupy Żabka to sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience licząca na koniec marca 2025 r. ponad 11 400 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa ma również markę Maczfit oraz Platformę Dietly - porównywarkę dostawców cateringu dietetycznego.
W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, dystrybutora FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo. Od października 2024 r. akcje spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.