Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał sponsorowany przez HRlink

Zalety formatu wideo w nowoczesnej rekrutacji

Podziel się:

Świat HR przeszedł ogromną transformację w ciągu ostatniej dekady, a z postępem technologii utorowała się droga dla nowych i innowacyjnych metod rekrutacji. Jedną z takich nowości jest wykorzystywanie wideo w procesie poszukiwań pracownika. Jakie zalety ma ten format w nowoczesnej rekrutacji?

Zalety formatu wideo w nowoczesnej rekrutacji
(Adobe Stock)

W czym wideo pomaga rekruterom i kandydatom? Jest wiele obszarów, o które można zadbać dzięki temu formatowi. Jak zwiększyć efektywność weryfikacji aplikujących? Jak zredukować czas i koszty rekrutacyjne?

Zalety formatu wideo w rekrutacji

Jedną z największych zalet wykorzystania wideo w rekrutacji jest możliwość lepszej weryfikacji jakości kandydatów, którzy zgłosili się do procesu. Wywiady w tej formie zapewniają rekruterowi bardziej kompleksowy obraz osobowości potencjalnego pracownika, jego umiejętności komunikacyjnych i autoprezentacji. Te informacje są niezbędne w procesie podejmowania decyzji o zatrudnieniu konkretnej osoby, gdyż pomagają upewnić się m.in. czy kandydat dobrze pasuje do organizacji oraz zespołu. Jakie są inne plusy wykorzystania wideo?

– Format wideo może pozytywnie wpłynąć na Candidate Experience, dzięki uczynieniu procesu rekrutacyjnego bardziej angażującym i interaktywnym. Posłużyć temu może np. przedstawienie stanowiska na krótkim nagraniu. To pozwala potencjalnemu pracownikowi lepiej zrozumieć rolę, którą może pełnić w strukturach organizacji oraz samą firmę. Wielu rekruterów chciałoby mieć kontakt z kandydatami, którzy są podekscytowani możliwością zatrudnienia u danego pracodawcy. Bardziej angażująca rekrutacja może zachęcić osoby o lepszym dopasowaniu, które nie przekonałyby się do organizacji podczas procesu o innym charakterze. – mówi Karolina Antczak, ekspert marki pracodawcy w HRlink.

Wideo pomaga również w Employer Brandingu, który jest kluczowy w przyciąganiu najlepszych talentów na konkurencyjnym rynku pracy. Tworząc angażujące treści, pokazujące wartości organizacji, jej kulturę i środowisko pracy, rekruterzy mogą stworzyć wizerunek silnej marki, który przemawia do kandydatów.

Wideo to nie wszystko

Format wideo można bardzo dobrze wkomponować do działań rekrutacyjnych, ale nie zastąpi on wszystkich narzędzi. Wartościowym miejscem dla kandydatów jest profil pracodawcy, który można założyć np. w Goldenline. To idealna przestrzeń na atrakcyjny opis firmy, zaprezentowanie jej wartości i wskazanie ambasadorów, skąd można przekierować do nagrań np. na YouTube w celu żywego pokazania organizacji. Najważniejszą zaletą Profilu Pracodawcy jest jego uniwersalność i kompleksowość, dzięki którym kandydaci znajdą tam wszystkie potrzebne informacje.

Wideo rośnie w siłę

Wykorzystanie wideo w rekrutacji staje się coraz ważniejsze w dzisiejszym zdigitalizowanym świecie. Zapewnia wiele korzyści rekruterom, w tym większe szanse na pozyskanie odpowiednich kandydatów, zmniejszenie stronniczości rekrutacji czy lepsze Candidate Experience. Ważne jednak, aby proces był sprawiedliwy i nikogo nie wykluczał. Dobrze zaplanowany i realizowany proces rekrutacyjny z wykorzystaniem wideo może być świetnym narzędziem dla organizacji, które chcą przyciągnąć i zatrzymywać najlepsze talenty na rynku.

Materiał sponsorowany przez HRlink

praca
rekrutacja
video
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl