Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Zbliża się nowy konkurent Żabki. Do Polski zamierza wejść 7-Eleven

26
Podziel się:

Na polski rynek zamierza wejść sieć 7-Eleven, amerykański gigant sklepów, oferujący wygodne i szybkie zakupy. Czym różnią się od popularnych w Polsce Żabek? Sprawdził to dziennikarz serwisu dlahandlu.pl. Do wyboru miał ponad 78 tys. placówek w 19 krajach i terytoriach.

Zbliża się nowy konkurent Żabki. Do Polski zamierza wejść 7-Eleven
Logo amerykańskiej sieci sklepów 7-eleven (Adobe Stock, Korn Vitthayanukarun, Quality Stock Arts)

7-Eleven to międzynarodowa sieć z siedzibą w Teksasie. Powstała w 1927 r., a obecnie ma na świecie 78 tys. sklepów w blisko 19 krajach. Kolejnym rynkiem, na który wejdzie, ma być Polska.

Serwis dlahandlu.pl przybliżył, jak wyglądają zakupy w amerykańskiej sieci. Sprawdził to na przykładzie placówki w Szwecji. Jak czytamy, dużo nie różnią się od sklepów Żabki, które także stawiają na szybkie i wygodne zakupy.

"Wchodząc do sklepu 7-Eleven, można zauważyć, że sklep jest przestronny i jasny, a także dobrze zorganizowany. Na półkach można znaleźć wybór produktów spożywczych, w tym świeże pieczywo, owoce, napoje, słodycze oraz przekąski. W sklepie można również kupić gotowe posiłki oraz napoje kawowe i inne napoje gorące" - relacjonuje dziennikarz dlahandlu.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Biznes mówi: Złoty interes

Jak sieć 7-Eleven będzie chciała dogonić Żabkę?

Podobieństw między Żabką a 7-Eleven jest więcej. Sklepy amerykańskiej sieci również świadczą usługi pocztowe, a do tego można kupić w nich bilety komunikacji miejskiej oraz wejściówki do kina. Różnica tutaj jest taka, że polska sieć sprzedaje vouchery na dostęp do platform streamingowych.

Należy zaznaczyć, że Żabka ma silną pozycję, a do tego stale rozwija swoją sieć. Także poza granicami kraju oraz na różne sposoby. Jeszcze w tym roku liczba jej sklepów ma dobić do 10 tys.

Pytanie, jak 7-Eleven będzie chciał nadrobić dystans do Żabki. Robert Krzak, ekspert z EY Polska, z którym rozmawiał Business Insider, zakłada, że amerykańska sieć będzie starała się przejąć już istniejące sklepy.

- 7-Eleven szuka w każdym kraju dużego franczyzobiorcy, master franczyzobiorcy i rozwija się razem z nim. Ma też firmę zajmującą się inwestycjami międzynarodowymi, kupowaniem już istniejących biznesów. Moim zdaniem nie ma żadnych szans, by 7-Eleven weszło do Polski, otwierając sklep nr jeden, potem nr dwa i tak dalej - powiedział ekspert.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(26)
:))))
10 miesięcy temu
Nie będzie konkurencji , trwają ostatnie rozmowy są wizyty Dyrektorów Żabki i Amerykanów - Wiec juz chyba pewne że Logo żabki oraz wnętrza zamienią się na 7 -eleven :)
Mix
rok temu
Żabka powstała i rozwija się powielając koncept 7eleven. Jest duża różnica miedzy amerykańskimi i europejskimi 7eleven, a tymi z Japonii, Tajlandii czy Singapuru. W azjatyckich jest bardzo duża oferta gotowych dań, które są naprawdę dobrej jakości i smaczne. Ceny nie są wcale wyższe niż w innych sklepach, jak to jest w przypadku Żabki.
Adam
rok temu
7-11 to japońska sieć, nie amerykańska! Czemu powielacie te bzdury? Powstała w Stanach, ale dawno w całości została sprzedana Japończykom.
Brzabek
rok temu
Nie interesuje mnie kto po co a jedynie............ ZA ILE?
Świetnie!
rok temu
Super sklep, w różnych krajach z niego korzystałem, w Ameryce i w Azji. Jest tam wszystko, co potrzeba, jedzenie, kosmetyki, środki czystosci, a na miejscu można sobie samemu przyrządzić pyszne kanapki z różnymi dodatkami i wypić kawę, soki. I zawsze jest czynny. Uniwersalny sklep!
...
Następna strona