Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Zdrowie w chmurze. Branża jest w okresie dynamicznego rozwoju

W skutecznym sprostaniu oczekiwaniom pacjentów instytucje medyczne sięgają po najnowsze technologie, które mają przynieść odpowiedzi na liczne pytania. Jak zapewnić najlepszą indywidualną opiekę? Jak zarządzać ogromnymi ilościami danych medycznych w bezpieczny sposób? Jak umożliwić szybsze diagnozy, uzyskiwać trafniejsze wnioski i dać możliwość spędzania więcej czasu z pacjentami?

Podziel się
Dodaj komentarz
Ruthy Kaidar, Dyrektor ds. sektora zdrowia w Microsoft Central & Eastern Europe: - Szacuje się, że już w 2021 roku rynek usług medycznych opartych o sztuczną inteligencję będzie warty 6,6 miliarda dolarów

Partnerem materiału jest ImpactCEE.

Cyfrowa transformacja w innych branżach pokazała, jak może i powinna wyglądać obsługa klientów. To przełożyło się na wzrost oczekiwań pacjentów w stosunku do lekarzy, ubezpieczycieli i sposobów leczenia. – Według badań, obecnie ponad 90% pacjentów oczekuje, że każda placówka medyczna będzie miała pełny dostęp do historii ich chorób. Aby było to możliwe, konieczna jest zmiana całego systemu zarządzania danymi pacjentów. Wszystko musi działać szybko, skutecznie i – co najważniejsze – bezpiecznie– mówi Ruthy Kaidar, Dyrektor ds. sektora zdrowia w Microsoft Central & Eastern Europe.

Kompleksowa obsługa danych medycznych rocznie generuje ponad 4 biliony gigabajtów. Przewiduje się, że liczba ta będzie się podwajać co dwa lata. – Aby odpowiednio analizować tyle informacji, cały sektor potrzebuje odpowiedniej mocy obliczeniowej, którą przynosi chmura. Szacuje się, że już w 2021 roku rynek usług medycznych opartych o sztuczną inteligencję będzie warty 6,6 miliarda dolarów – mówi Ruthy Kaidar.

Microsoft Cloud for Healthcare zapewnia dostęp do technologii, które wspierają proces obsługi pacjentów i integrują zespoły opieki zdrowotnej. Dzięki rozwiązaniom chmurowym możliwe jest tworzenie indywidualnych planów opieki dla leczonych osób. Placówki medyczne mogą w ten sposób publikować zindywidualizowane treści, a pacjenci mają do nich bezpieczny dostęp w każdej chwili i na dowolnym urządzeniu. Dzięki czatowi istnieje również możliwość uzyskania szybkiej porady, która dodatkowo usprawnia ścieżkę diagnostyczną i ogranicza do minimum bezpośredni kontakt pacjenta z lekarzem. Niezwykle istotne jest również udostępnianie wyników badań w czasie rzeczywistym, co pozwala modyfikować leczenie niemal natychmiast.

Microsoft Teams

Usługi chmurowe Microsoft dla sektora zdrowia to również narzędzia do bezpośredniego kontaktu, a ten sam w sobie odgrywa często kluczową rolę w procesie leczenia i dochodzenia do zdrowia pacjentów. Usługa Microsoft Teams pozwala na sprawne konsultacje pomiędzy zespołami lekarzy i placówkami medycznymi. W ramach usługi możliwe jest wykorzystanie czatów, tele i videokonferencji, a także nagrywanie oraz funkcja bezpiecznego przesyłania wiadomości. Co ważne, cały system spełnia specyficzne dla branży medycznej wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony wrażliwych danych. Takie rozwiązania są pożądane szczególnie teraz, kiedy wiele sektorów stawia na pracę zdalną i ogranicza kontakty bezpośrednie do niezbędnego minimum.

We wrocławskim jednoimiennym Szpitalu Specjalistycznym im. J. Gromkowskiego tradycyjne odprawy dla ordynatorów i pielęgniarek przeniosły się do świata wirtualnego. Poszczególne zespoły mogły konsultować się i rozmawiać online bez konieczności opuszczania własnego gabinetu. Cała wewnętrzna komunikacja szpitala zmieniła się o 180 stopni, dając personelowi możliwość bezpiecznego kontaktu, by w efekcie zapewnić pacjentom troskę i opiekę jakiej potrzebowali.

Jeszcze pół roku temu, przed COVIDem, lekarze z dystansem podchodzili do czegoś takiego jak zdalne porady. Teraz widzimy, że w sporej ilości obszarów to doskonałe rozwiązanie. Bezpieczeństwo w dobie COVIDu i zdecydowanie lepsze wykorzystanie czasu to korzyści, jakie udało się osiągnąć już teraz. Oczywiście, są dziedziny, w których nie da się zastąpić bezpośredniego kontaktu, dlatego informatyzować obszary medyczne należy rozsądnie i w konsultacji z personelem medycznym. W przyszłości planujemy wykorzystanie Teamsów w wielu innych obszarach, widzimy w tym rozwiązaniu ogromny potencjał, mimo, że dalej czujemy, że znamy je tylko z grubsza. Poprosiliśmy wszystkich ordynatorów o pomysły, jak kreatywnie można wykorzystać to rozwiązanie na rzecz szpitala i pacjentów. Od razu pojawiły się pierwsze propozycje – np. rozważamy zastosowanie usługi w kursach na oddziale rehabilitacji– mówi Marcin Kowalski, kierownik działu IT, Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. J. Gromkowskiego we Wrocławiu.

AI for Health

Jednostki służby zdrowia mają również dostęp do całego ekosystemu partnerów Microsoft, którzy dostarczają dodatkowe narzędzia uzupełniające podstawowe możliwości chmury. Firma KenSci oferuje platformę, która pozwala m.in. na zarządzanie w czasie rzeczywistym łóżkami szpitalnymi, respiratorami i planowanie wydajności placówki w obliczu COVID-19.

W tym szczególnym czasie ostatnich kilku miesięcy, kiedy służba zdrowia stała się sektorem potrzebującym natychmiastowych reakcji, Microsoft współpracował także z organizacjami opieki medycznej na całym świecie nad wdrożeniem ich własnych wersji bota medycznego i angażował się we wspieranie systemów opieki zdrowotnej w reagowaniu na pandemię. Od marca organizacje zdrowotne stworzyły łącznie 1 230 botów pomagającej w samoocenie objawów COVID-19 w oparciu o usługę botów Microsoft Healthcare, docierając do 18 milionów osób i obsługując ponad 160 milionów wiadomości.

Sztuczna inteligencja w służbie zdrowia to nie tylko boty, to również szeroko zakrojone działania Microsoft w ramach światowej inicjatywy AI for Health – pięcioletniego programu o wartości 40 milionów dolarów, którego celem jest wspieranie naukowców i organizacji wykorzystujących sztuczną inteligencję do poprawy zdrowia ludzi na całym świecie. AI for Health ma pomóc w rozwiązywaniu największych wyzwań stojących przed dzisiejszym społeczeństwem.

Partnerem materiału jest ImpactCEE.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz