Zwolnienia grupowe u niemieckiego giganta odzieżowego. Pracę straci kilkaset osób
Zalando ogłosiło zamiar restrukturyzacji działu obsługi klienta, co wiąże się z redukcją kilkuset miejsc pracy, ale być może tylko na chwilę. Niemiecki gigant, prowadzący sprzedaż odzieży online, upraszcza swoją strukturę organizacyjną - informuje serwis retaildetail.eu.
Zalando w ramach restrukturyzacji planuje zredukować 450 miejsc pracy w swoich działach obsługi klienta. Niemiecki gigant uznał, że obecna struktura organizacyjna firmy jest zbyt skomplikowana, dlatego potrzebne są działania mające na celu uproszczenie procesów.
Obecnie Zalando posiada trzy różne wewnętrzne działy obsługi klienta - informuje serwis retaildetail.eu. Firma zamierza do końca lata stworzyć nową jednostkę obsługi klienta, która zastąpi te trzy istniejące działy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Od pracy na budowie do własnego imperium - tak buduje swoją pozycję. Dariusz Grzeszczak Biznes Klasa
Nowa jednostka ma zatrudniać 200 osób. Wszyscy obecni pracownicy działów obsługi klienta, czyli 450 osób, stracą swoje stanowiska. Możliwe jednak, że tylko na chwilę, bo będą mogli ubiegać się o pracę w nowej strukturze, której celem jest efektywniejsze świadczenie usług.
Kolejne zwolnienia w Zalando
To nie pierwszy raz, kiedy Zalando decyduje się na znaczące redukcje zatrudnienia. Dwa lata temu firma ogłosiła zwolnienia w działach administracyjnych i zarządzających w odpowiedzi na trudne warunki makroekonomiczne.
Zalando zostało założone w 2008 roku przez Davida Schneidera i Roberta Gentza. Tłumaczyli w 2023 r., że "w ostatnich latach niektóre obszary naszej firmy rozrosły się zbyt mocno".