Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Olbrzymi problem w skarbówce. "Straciłem czas i pieniądze"

24
Podziel się:

Do skarbówki nie sposób się dodzwonić - narzekają podatnicy i biura rachunkowe. Twierdzą, że wprowadzona już w sześciu województwach infolinia, wcale życia nie ułatwia. Tymczasem Ministerstwo Finansów chwali zmiany.

Olbrzymi problem w skarbówce. "Straciłem czas i pieniądze"
Największy problem mają biura rachunkowe (PAP, Tytus �mijewski)

Skarbówka planuje wprowadzić nową infolinię dla podatników w całym kraju jeszcze w tym roku - informuje "Rzeczpospolita".

Tymczasem na nowy sposób kontaktu z fiksusem narzekają podatnicy. Największy problem mają biura rachunkowe. Cezary Szymaś, współwłaściciel biura rachunkowego ASCS-Consulting, w rozmowie z dziennikiem przyznaje, że dodzwonienie się do skarbówki graniczy z cudem.

Nie możemy zadzwonić z konkretną sprawą do właściwego urzędu skarbowego, musimy korzystać z ogólnej infolinii. Niesamowicie to utrudnia codzienną pracę, wcześniej wiele problemów załatwianych było bowiem w bezpośredniej rozmowie z urzędnikiem - przyznaje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rektor jednej z najlepszych uczelni biznesowych na świecie - prof.Grzegorz Mazurek :Biznes Klasa #22

Konsultanci na infolinii udzielają ogólnych informacji. W sytuacji, gdy pracownicy biur chcą dopytać o szczegóły, np. jak została zaksięgowana spóźniona zaliczka na PIT, muszą mieć pełnomocnictwo ogólne. Kiedy biuro obsługuje kilkuset klientów, robi się olbrzymi problem - czytamy w dzienniku.

Kłopot jest także z samym pełnomocnictwem. Urzędy nie przyjmują ich na na papierze, żądają dokumentu złożonego w formie elektronicznej. W e-Urzędzie Skarbowym nie ma jednak takiej możliwości. Klient musi je złożyć przez Portal Podatkowy, który jest już dość archaiczną formą kontaktów z fiskusem i nie zawsze dobrze działa - informuje "Rz".

Przez telefon ciężko uzyskać informację

Zwykli obywatele również narzekają na nowy system. Jeden z czytelników opowiedział gazecie o swoim doświadczeniu z załatwianiem spraw spadkowych. Chciał dowiedzieć się, jak najprościej załatwić sprawę, ale nie mógł skontaktować się bezpośrednio z urzędem, musiał rozmawiać z konsultantką poprzez infolinię.

Pani była miła i chciała pomóc, ale później okazało się, że w urzędach i tak robią inaczej niż mówiła. Straciłem tylko czas i pieniądze na dojazdy - relacjonuje mężczyzna na łamach dziennika.

Eksperci ostrzegają, że największe problemy z kontaktami ze skarbówką dopiero przed nami, bo rozkręca się akcja składania rocznych zeznań PIT. Pytań do fiskusa będzie coraz więcej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(24)
greg
miesiąc temu
Dzisiaj dzwoniłem na infolinię KAS i w ciągu 5 minut załatwiłem co trzeba (doprecyzowałem) 223300330. Wcześńiej dzwoniłem do UKS w pobliżu i nie załatwiłem.
Polak
miesiąc temu
No pewnie że Ministerstwo Chwali - nikt nie będzie budził urzędników przy biurkach. Podobnie jak w ZUS - jeszcze nikomu nie udało się dodzwonić do urzędnika.
wojna
miesiąc temu
Skarbówka działa jak mafia i to musi się w końcu skończyć
w u skarbowyc...
miesiąc temu
kaźdy pracownik mówi co innego , ha ha ha ha ha ......................
RR1357
miesiąc temu
Bo musi być przepuszczone przez sztuczną inteligencję, która typuje ludzi jako terrorystów, wichrzycieli i inne męty zagrażającej obecnej władzy.
...
Następna strona