Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmę ubezpieczeniową Generali karę w wysokości ponad 600 tysięcy złotych. Ubezpieczyciel został ukarany za naruszanie interesów konsumentów, którzy wykupili w firmie ubezpieczenie autocasco.
Agnieszka Majchrzak z biura prasowego Urzędu tłumaczy, że na usługach Generali tracili ci klienci, którzy decydowali się na wycenę szkody przez ekspertów tej firmy.
- _ Generali tym konsumentom, którzy decydowali się na wycenę danej naprawy wypłacało odszkodowanie pomniejszone o podatek VAT. W związku z tym wielu konsumentów dostawało kwotę pomniejszoną o tyle, że nie wystarczała na naprawy _ - mówi Majchrzak.
POSŁUCHAJ AGNIESZKI MAJCHRZAK:
Lepiej finansowo wychodziły te osoby, które zwracały się do firmy o zwrot kosztów na podstawie faktur dokonanej już naprawy. Ci klienci otrzymywali odszkodowanie zawierające podatek VAT.
Zgodnie z prawem na przedsiębiorcę, który narusza interesy konsumentów, UOKiK może nałożyć karę w wysokości do 10 procent ubiegłorocznego przychodu firmy.
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/152/t124568.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/telekomunikacja/artykul/ponad;11;7;mln;zl;kary;dla;polkomtela,158,0,741790.html) | Ponad 11,7 mln zł kary dla Polkomtela Za utrudnianie wypowiedzenia umowy i wprowadzające w błąd reklamy. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/14/t25102.jpg ) ] (http://www.money.pl/ubezpieczenia/wiadomosci/artykul/pzu;ma;zaplacic;4;miliony;kary;za;definicje;zawalu,72,0,740936.html) | PZU ma zapłacić 4 miliony kary. Za definicję zawału Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta uznał, że klienci mogli być wprowadzani w błąd. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/165/t125093.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/uokik;ukarala;firme;kurierska,39,0,737319.html) | UOKiK ukarała firmę kurierską TNT Express Worldwide ma zapłacić ponad 380 tys. za utrudnianie reklamacji. |