- podała spółka w komunikacie prasowym.
"Oprócz bezpośredniej sprzedaży tych ubezpieczeń przyczynił się do tego rozwój współpracy z sieciami dealerskimi. Allianz współpracuje z 555 dealerami reprezentującymi 13 marek samochodów m.in. BMW, Ford, Honda, Mercedes, Renault, Skoda, Toyota, Volkswagen, Volvo" - podała spółka.
Natomist Allianz Życie odnotował w I połowie 2004 roku zysk netto w wysokości 0,5 mln zł wobec 1,9 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zebrał on w I połowie tego roku o 38 proc. więcej składki, czyli 183 mln zł.
Składka z ubezpieczeń dla małego i średniego biznesu wzrosła do 72 mln zł z 49 mln zł.
W ubezpieczeniach na życie składki wzrosły do 183 mln zł z 132 mln zł, w ubezpieczeniach indywidualnych do 145 mln zł z 97 mln zł, a w grupowych do 38 mln zl z 30 mln zł.
Spółka podała, że w Allianz Polska wartość wypłaconych odszkodowań wzrosła o 14 proc. do 153 mln zł. Natomiast Allianz Życie wypłacił o 7 mln zł więcej odszkodowań, które w I półroczu 2004 r. wyniosły 31 mln zł.
Grupa Allianz Polska posiada 41 oddziałów, w których pracuje 2500 agentów oraz współpracuje z 33 wyłącznymi agencjami (450 agentów), ze 150 brokerami, 555 dealerami reprezentującymi 13 marek samochodów oraz bankiem Pekao SA.