Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ING Nationale Nederlanden chce w 2006 roku rosnąć pod względem przypisu składki netto powyżej rynku, którego wzrost szacowany jest na 3-5 proc. Spółka zamierza przeznaczyć na dywidendę nawet 90 proc. zysku za 2005 rok - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele TUnŻ ING NN.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych w 2005 roku. W tym roku wzrost rynku ubezpieczeń życiowych szacowany jest na 3-5 proc., my bylibyśmy zadowoleni, jeśli przekroczymy ten poziom" - powiedział w czwartek dziennikarzom Marc van der Ploeg, prezes zarządu TUnŻ ING NN.
W 2005 roku TUnŻ zanotowało przyrost składki netto o 10,7 proc. do 1,005 mld zł.
"Wzrost na rynku ubezpieczeń życiowych w 2005 roku zawdzięczaliśmy głównie produktom o charakterze inwestycyjnym (lokaty ubezpieczeniowe). Pomogła też stabilizacja w segmencie polis ze składką regularną oraz zintensyfikowana współpraca w zakresie bancassurance" - dodał.
Także w 2006 roku do wzrostu składki przyczynić się mają w głównej mierze produkty związane z funduszami inwestycyjnymi.
Towarzystwo życiowe zamierza ponadto poszerzyć ofertę o produkty proste, bardziej dostępne dla szerszego kręgu odbiorców oraz kontynuować wzrost w sektorze bancassurance, m.in. dzięki ubezpieczeniom do kredytów hipotecznych.
Spółka chce także podjąć współpracę z wyselekcjonowanymi brokerami i niezależnymi doradcami finansowymi.
Zysk netto spółki życiowej w 2005 roku wyniósł 141 mln zł (wzrost o 52 proc.). Podobnie jak w latach ubiegłych, jego część ma być przeznaczona na dywidendę.
"Dotychczas wypłacaliśmy ok. 40-50 proc. zysku TUnŻ na dywidendę. W 2004 roku było to 45 proc. W tym roku chcemy wypłacić akcjonariuszom gros zysku, może to być nawet około 90 proc." - powiedział van der Ploeg.
Taka sama polityka dywidendowa ma być prowadzona w PTE ING NN.
Spółka miała w ubiegłym roku 137 mln zł zysku netto (wobec 125 mln zł w 2004 roku). Także tu zarząd będzie rekomendował wypłatę 90 proc. zysku w formie dywidendy.
Przychody operacyjne (ze składek i z zarządzania aktywami) wzrosły w PTE o 19 proc. do 186 mln zł, a aktywa o 39,6 proc. do 19,65 mld zł.
Spółka zamierza utrzymać wysoką dynamikę pozyskiwania klientów (przede wszystkim na rynku pierwotnym) oraz 20-30 proc. wzrostu aktywów netto.