E-gazetki – Wszystkie wiadomości
E-GAZETKI / Raport: Niektóre sieci wciąż mają problem z określeniem, gdzie trafiają ich gazetki promocyjne
Sieci systematycznie analizują reakcje klientów pod względem czytelności gazetek, szczególnie e-wydań. Jednak, zdaniem ekspertów, mogą to robić precyzyjniej. Powinny też lepiej wykorzystywać dostępne narzędzia do zwiększania swoich zysków. Przykładem może być tzw. geofencing, który dynamicznie wchodzi na nasz rynek. Retailer może sprawdzić, czy dana osoba, która przeczytała publikację, fizycznie pojawiła się w sklepie. Na Zachodzie to już standard. Z kolei nasi marketerzy wciąż są przywiązani do papierowych wydań, choć nie mogą dokładnie zweryfikować, ile osób je przegląda. Jak podkreślają specjaliści, to też się zmienia, lecz wolno. Takie wnioski płyną z audytu, wykonanego przez analityków serwisu agencyjnego MondayNews.
PROMOCJE / Papierowe gazetki w odwrocie. E-wydania idą mocno w górę
Polacy wciąż wolą papierowe gazetki promocyjne. Tradycyjne gazetki mają 50 proc. zwolenników, a ich elektroniczne odpowiedniki – nieco ponad 40 proc. - wynika z badań. Papierowe wydania szczególnie interesują klientów dyskontów – 62 proc., a także hipermarketów – 57 proc. Z kolei e-wersje zwykle preferują konsumenci supermarketów – 51 proc., jak również sieci convenience – 45 proc.. W tym ostatnim formacie jest też najwięcej osób, które nie mają wyrobionego zdania – 21 proc.