Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Paweł Szygulski
|

Szygulski: Budowane autostrady nie bronią Grabarczyka

0
Podziel się:

Na miejscu Donalda Tuska odwołałbym ministra. Póki na kolei jest co ratować.

Szygulski: Budowane autostrady nie bronią Grabarczyka

Dwa dni temu Sejm głosował nad wotum nieufności dla ministra Cezarego Grabarczyka. Wniosek nie zyskał większości, jednak na miejscu Donalda Tuska odwołałbym Grabarczyka ze stanowiska jeszcze przed głosowaniem.

**Co prawda przyśpieszył on trochę budowę autostrad, jednak i tak nie realizuje na czas założonego wcześniej harmonogramu. Obecnie jesteśmy spóźnieni z 700 kilometrami. Dobrze będzie, jeśli zostaną one ukończone przed Euro 2012, a nie jest to wcale pewne.

Za to na pewno podczas mistrzostw nie będziemy dysponowali dobrą siatką połączeń kolejowych. Kilka dni temu minister Grabarczyk powiedział, że kolej znowu zawiodła. Tymczasem mam wrażenie, że od ponad trzech lat nieustannie zawodzi ją jej własny minister.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/53/t128309.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/grabarczyk;polozyl;kolej;z;drogami;radzi;sobie;lepiej,174,0,748718.html) Grabarczyk położył kolej, z drogami radzi sobie lepiej

Grzechem głównym jest tu nieprzemyślana reforma przewozów pasażerskich w Polsce, zwana potocznie _ usamorządowieniem _. Pogłębiła ona tylko chaos panujący na kolei i wpędziła poszczególne spółki w spiralę rosnących długów. PKP Intercity jeszcze trzy lata temu miało zysk i plany zakupów nowego taboru z wykorzystaniem środków unijnych. Dziś nie radzi sobie nawet z bieżącymi naprawami wagonów.

Ślamazarnie prowadzone są również remonty szlaków kolejowych. W trakcie Euro 2012 wąskimi gardłami komunikacyjnymi będą linie Poznań-Gdańsk, Warszawa-Wrocław i Warszawa-Gdańsk. Ta ostatnia jest co prawda kompleksowo modernizowana, jednak w trakcie mistrzostw ciągle będzie rozkopanym placem budowy, co na pewno nie ułatwi sprawnej komunikacji.

Minister Grabarczyk rzadko wypowiada się na temat remontów torów. Nie słyszałem również, żeby przyznał się do fiaska reformy kolejowej przeprowadzonej przez jego ministerstwo. Niczym nie zrażony forsuje za to ustawę umożliwiającą upadłość zadłużonych spółek kolejowych. Jeśli dojdzie do ich bankructwa, po pociągach zostaną nam tylko wspomnienia. Ciekawe czy wtedy Donald Tusk również będzie twierdził, że nie odwoła _ dobrego _ ministra.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/35/t128291.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/grabarczyk;uratowany;silami;koalicji,149,0,748693.html) Grabarczyk uratowany, siłami koalicji Minister Infrastruktury zostaje. W Sejmie przepadł wniosek o wotum nieufności, a także pomysł _ dnia pieszego pasażera _.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/10/t85002.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/opozycja;nie;chce;upadlosci;kolei,195,0,748483.html) Opozycja nie chce upadłości kolei Rządowe pomysły zostały negatywnie zaopiniowane przez komisje infrastruktury i skarbu.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/203/t127947.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/gigantyczne;straty;kolei;przez;rok;ponad;730;mln;zl,85,0,747605.html) Gigantyczne straty kolei. Przez rok ponad 730 mln zł Mimo miliardowych dotacji z budżetu, większość spółek PKP wciąż notuje straty.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)