wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Wstrzymana kampania "Stop pneumokokom"

Wstrzymana kampania "Stop pneumokokom"

Główny inspektor farmaceutyczny Zofia Ulz zdecydowała, że reklama szczepionki przeciwko pneumokokom, przedstawiająca m.in. umierające dziecko, nie może być emitowana w mediach.

Reklama przedstawiała ciężko chore dziecko i rozpaczającą matkę. Kadrom towarzyszyło hasło: "Nie pozwól, aby twoje szczęście zniknęło".



"Reklama szczepionki została tak skonstruowana, żeby wywołać u odbiorcy strach i wrażenie, że jak nie kupi się produktu, to na pewno będzie nieszczęście. Co więcej nakłaniała do kupna produktu dostępnego tylko na receptę" - wyjaśnił Paweł Trzciński, rzecznik Ministerstwa Zdrowia. "To niezgodne z prawem" - dodał.

Decyzja w tej sprawie została przekazana Telewizji Polskiej, która emitowała reklamę, a także producentowi szczepionki - firmie Wyeth.

PNEUMOKOKI
Pneumokoki powodują zakażenia górnych i dolnych dróg oddechowych, mogą prowadzić do zapalenia płuc, posocznicy (sepsy), czy też groźnego zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych. Pneumokoki wywołują wiele zagrażających życiu i zdrowiu powikłań. Jak wynika z danych WHO, infekcje pneumokokowe szczególnie zagrażają osobom powyżej 65. roku życia oraz dzieciom poniżej 2. roku życia.

 

reklama, szczepionka, pneumokoki, gif, zofia ulc
PAP
Czytaj także
Polecane galerie
Normalny Polak
77.91.6.* 2016-10-28 23:18
Znowu lecą te chore reklamy kłamliwe to powinno być całkiem zakazane bo to oszustwo jakich wiele w podobnych reklamach ..Żenujące !!!!!!!!!! Puszczają na TV PULS HD
kiełbasa
89.72.96.* 2012-01-30 20:20
Kolejna marketingowa sztuczka, która raczej nie wyszła marketingowcom. Ludzie już nie są tacy głupi i na reklamy nie patrzą. Starają się "wybrać dobrze".