Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Rekordy CD Projekt. Jeszcze będzie można zarobić

0
Podziel się:

Akcje od debiutu podrożały już o prawie 200 procent. Dzięki nowej części Wiedźmina może być jeszcze lepiej.

Rekordy CD Projekt. Jeszcze będzie można zarobić
(MIKOLAJ ZACHAROW/REPORTER)

Akcje CD Projekt, twórców światowego hitu Wiedźmin, są ostatnio rekordowo drogie. Jeśli wierzyć najnowszej rekomendacji BM BGŻ przestrzeń do zarabiania na akcjach spółki w najbliższym czasie jest jeszcze całkiem spora.

Analitycy Biura Maklerskiego BGŻ zalecają zakup papierów CD Projekt. Ich zdaniem jeden walor wart jest 20,85 zł. Porównując to do dzisiejszych maksimów z przed południa na poziomie około 17,40 zł, okazuje się, że potencjał do dalszego wzrostu to ponad 20 procent. Warto przy tym zaznaczyć, że od historycznego rekordu na 17,75 dzieli spółke tylko 25 groszy.

Tak kształtował się kurs akcji CD Projekt od początku jej notowań na GPW Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

Sukcesu spółki w kolejnych miesiącach i latach analitycy dostrzegają w sprzedaży jej najważniejszego produktu, czyli trzeciej części kultowej gry _ Wiedźmin _. Wprawdzie nie wykluczają możliwości niższej od założeń sprzedaży związanej na przykład z nieprzychylnymi recenzjami lub niską bazą konsol nowej generacji, ale _ biorąc pod uwagę doświadczenie spółki w tworzeniu gier RPG oraz bardzo wysoki budżet marketingowy, uznaliśmy że bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest sukces trzeciej części Wiedźmina, który pozytywnie wpłynie na sprzedaż kolejnych tytułów _ - czytamy w raporcie BM BGŻ.

- _ Całkowita sprzedaż Wiedźmina 3 w scenariuszu bazowym przekracza 7 mln sztuk w ciągu pięciu lat, z czego 1,8 mln kopii sprzedaje się na każdą z nowych konsol. Dla uproszczenia analizy, zakładamy taką samą sprzedaż w przypadku wszystkich gier klasy AAA, które będą wydawane co 2 lata począwszy od 2015 roku _ - dodano.

W przypadku scenariusza optymistycznego, analitycy zakładają, że liczba sprzedanych kopii Wiedźmina 3 sięgnie niemal 9 mln. - _ W kwartał po premierze, sprzedaż gry na PC wynosi 1,6 mln sztuk, podczas gdy na każdą z nowych platform konsolowych w tym samym okresie sprzedaje się 1,2 mln sztuk. W najbardziej optymistycznym scenariuszu, tempo wzrostu segmentu dystrybucji cyfrowej rośnie w okresie prognozy o 27,6 proc., co oznacza niemal 800 mln zł przychodów z tego tytułu w 2023 roku _ - czytamy w raporcie.

Analitycy podkreślają, że bazowy, jak i scenariusz optymistyczny są dużo bardziej prawdopodobne niż scenariusz pesymistyczny. Ich zdaniem z 50-procentowym prawdopodobieństwem zrealizuje się scenariusz bazowy, a z 35-procentowym optymistyczny.

Analitycy BM BGŻ podkreślają też znaczenie segmentu dystrybucji cyfrowej, który cechuje dynamiczny wzrost oraz wysoka, 20-procentowa rentowność netto. _ W scenariuszu bazowym, zakładamy średnią stopę wzrostu tego segmentu na 24 procent (w scenariuszu pesymistycznym 14,8 procent), dzięki czemu po dziesięciu latach przychody ze sprzedaży cyfrowej przekraczają 600 mln zł, natomiast zysk netto sięga 126 mln z _- prognozują analitycy.

W dystrybucji kluczowe znaczenie dla wyników ma portal gog.com. Optymistycznie brzmią plany zarządu spółki, który rozszerzyć ofertę na nowe i bardziej popularne tytuły. - _ Choć dokładne szacunki nie istnieją, serwis gog.com może stanowić obecnie mały procent w globalnym rynku dystrybucji cyfrowej, dlatego też dwucyfrowe tempo wzrostu przez okres najbliższych 10-lat jest możliwe do spełnienia _- ocenia BM BGŻ.

Powyższy tekst stanowi wyraz osobistych opinii i poglądów autora i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych.

Czytaj więcej w Money.pl

spółka dnia
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)