Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Facebook pobił wszelkie prognozy. Akcje najwyżej w historii

6
Podziel się:

Facebook prezentując wyniki drugiego kwartału udowodnił, że potrafi skupić się na zyskach. Analitycy nie spodziewali się, że będzie tak dobrze. Akcje właściciela najpopularniejszego portalu społecznościowego świata przekroczyły swoje historyczne maksima.

Facebook pobił wszelkie prognozy. Akcje najwyżej w historii
(PAP/DPA)

Facebook, prezentując wyniki drugiego kwartału udowodnił, że potrafi skupić się na zyskach. Analitycy nie spodziewali się, że będzie aż tak dobrze. Akcje właściciela najpopularniejszego portalu społecznościowego świata przekroczyły swoje historyczne maksima.

Od dzisiaj najwyższym historycznie poziomem ceny Facebooka na giełdzie jest 128,32 dolara za akcję. Tylko w tym miesiącu jego akcjonariusze zarobili 11 proc. a od początku roku już 21 proc.

Lider na rynku portali społecznościowych przyciągnął nowych reklamodawców i zachęcił obecnych do wydawania większych kwot niż wcześniej. Baza 1,7 mld użytkowników to dużo więcej niż ma którykolwiek z rywali.

- Facebook pokazał, że można być gigantem, a zarazem innowacyjną spółką - powiedział Agencji Reutera Patrick Moorhead z Moor Insights & Strategy. - To co działa bardzo dobrze to przejście z wersji desktopowej na mobilną. To było ich największe zadanie odkąd weszli na giełdę.

Sukces na rynku mobilnych urządzeń

Facebook radzi sobie lepiej w wykorzystaniu urządzeń mobilnych i serwisów wideo niż największy rywal, czyli Twitter Inc., który ogłosił również w środę, najniższy wzrost przychodów od trzech lat.

Przychody reklamowe Facebooka wzrosły o aż 63 proc. do 6,24 mld dolarów, bijąc tym samym na głowę szacunki analityków, którzy prognozowali średnio 5,8 mld dolarów. 84 proc. z nich to reklamy na urządzeniach mobilnych - rok wcześniej było to tylko 76 proc.

Spółka miała również silny wzrost w liczbie aktywnych użytkowników. Obecnie wynosi ona 1,71 miliarda miesięcznie, podczas gdy rok temu było to tylko 1,49 miliarda. Czas spędzany przez użytkowników na najważniejszych aplikacjach, czyli Facebooku, Instagramie i Messengerze się podwoił, jak podał prezes Mark Zuckerberg na telefonicznym konferencji prasowej z analitykami.

David Wehner, dyrektor finansowy Facebooka, podał, że rejon Azji i Pacyfiku, w szczególności Indie, to najbardziej obiecujące rejony dla kontynuowania wzrostu liczby użytkowników.

- Ten region dawał nam stały dobry wzrost w ostatnich kilku kwartałach i będziemy inwestować nasze globalne siły sprzedażowe, żeby wykorzystać szanse, które się tam pojawiają - powiedział Wehner dziennikarzowi Agencji Reutera.

Przyrost użytkowników jeszcze tylko przez trzy lata. Potem drony z internetem

Według słów Zuckerberga, w najbliższych trzech latach spółka skupi się na kontynuowaniu rozwoju swojej masowej bazy klientów, szczególnie w krajach rozwijających się. Kolejne dziesięć lat poświęci na budowę nowej technologii, która pomoże podłączyć do sieci więcej ludzi i używać Facebooka przez emitujące Internet drony.

W międzyczasie Facebook ma wciąż kilka nierozpoczęte obszary działalności i możliwości kreowania przychodów, włączając w to aplikacje WhatsApp i Messenger, obie dysponujące miliardem użytkowników. Wehner twierdzi, że spóła nie ma jednak chwilowo zamiaru ich „monetyzować”, czyli sprawiać, żeby były na siłę zyskowne a mają one służyć do interakcji pomiędzy biznesem a użytkownikami.

Facebook ma również serwis dzielenia się zdjęciami Instagram, który podał ostatnio, że liczba jego użytkowników przekroczyła 500 milionów. Facebook nie zdradza kwot przychodów ani zysków jakie generuje serwis, ale analitycy firmy eMarketer szacują je na 1,5 mld przychodów w tym roku.

Bez wydarzeń dodatkowych Facebook zarobił 97 centów na akcję w drugim kwartale, podczas gdy analitycy szacowali, że będą to „zaledwie” 82 centy. Zysk netto wzrósł do 2,05 mld dolarów w porównaniu z 715 mln dolarów rok wcześniej.

Przychody zwiększyły się o 59,2 proc. do 6,44 mld dolarów, czyli były o 420 mln dolarów większe niż szacowano.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
olekkk
7 lat temu
ja nigdy nie klikam w reklamy na facebooku.....
g
8 lat temu
Nieźle strzygą te swoje barany :) Do gołej kości - i dobrze.
raf12312431
8 lat temu
powinien ktos zajac sie facebookiem a w sumie powinien byc bardziej kontrolowany . z facebooka i tweetera zamoachowcy czerpia inspiracje i wymieniaja sie miedzy soba. Nie powinno byc anonimowych uzytkownikow tak jak teraz w polsce jest z telefonami na karte.
No moje imię,...
8 lat temu
"emitujące Internet drony", chyba powinno być imitujące Internet xD. Będę mocno zdziwiony jeśli będzie się dało z tego korzystać nie mając konta na Facebooku. A jak tam postępy w procesie sądowym z Maxem Schremsem panie Zuckerman?
cyc
8 lat temu
To dobitnie oznacza że czas ich hossy dobiega końca, przyszedł czas zrobić zrywkę