Nastroje w chińskim sektorze usługowym są lepsze niż przypuszczano. Indeks PMI za sierpień publikowany przez instytut Markit Economics wyniósł 52,1 pkt., wobec prognozowanych 51,9 pkt. i 51,7 pkt. w lipcu.
Opublikowany wskaźnik PMI obrazuje aktywność sektora usługowego. Opiera się na ankiecie, w której menadżerowie odpowiadają anonimowo na pytania dotyczące zamówień, sprzedaży, zakupów, zapasów, zatrudnienia i cen. Im wskaźnik niższy, tym gorzej. Odczyt powyżej poziomu 50 pkt. oznacza wzrost aktywności, poniżej - jej spadek.
Z opublikowanych w poniedziałek danych wynika, że firmy usługowe w Chinach mają się całkiem dobrze. Ostatni raz wskaźnik obrazujący nastroje tamtejszych przedsiębiorców osiągnął graniczą wartość 50 pkt. w lipcu 2014 roku.
Na dobre dane szybko zareagowała giełda w Szanghaju. Na zakończenie handlu Shanghai Composite zyskał 0,24 procent. Tuż po opublikowaniu danych wzrost był jednak mocniejszy.
Notowania giełdy w Szanghaju w poniedziałek src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1473058800&de=1473087600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=ShComp&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&tid=0&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Dobre dane z Chin dotyczą nie tylko sektora usług. Opublikowany w ubiegły czwartek odczyt indeksu PMI dla chińskiego przemysłu osiągnął wartość 50 punktów. Notowania analogicznego wskaźnika obliczanego przez Chińską Federację Logistyki i Zaopatrzenia wyniósł 50,4 pkt., wobec prognozowanych 49,9 pkt.