Nastroje w chińskim sektorze usługowym są lepsze niż przypuszczano. Indeks PMI za sierpień publikowany przez instytut Markit Economics wyniósł 52,1 pkt., wobec prognozowanych 51,9 pkt. i 51,7 pkt. w lipcu.
Opublikowany wskaźnik PMI obrazuje aktywność sektora usługowego. Opiera się na ankiecie, w której menadżerowie odpowiadają anonimowo na pytania dotyczące zamówień, sprzedaży, zakupów, zapasów, zatrudnienia i cen. Im wskaźnik niższy, tym gorzej. Odczyt powyżej poziomu 50 pkt. oznacza wzrost aktywności, poniżej - jej spadek.
Z opublikowanych w poniedziałek danych wynika, że firmy usługowe w Chinach mają się całkiem dobrze. Ostatni raz wskaźnik obrazujący nastroje tamtejszych przedsiębiorców osiągnął graniczą wartość 50 pkt. w lipcu 2014 roku.
Na dobre dane szybko zareagowała giełda w Szanghaju. Na zakończenie handlu Shanghai Composite zyskał 0,24 procent. Tuż po opublikowaniu danych wzrost był jednak mocniejszy.
Dobre dane z Chin dotyczą nie tylko sektora usług. Opublikowany w ubiegły czwartek odczyt indeksu PMI dla chińskiego przemysłu osiągnął wartość 50 punktów. Notowania analogicznego wskaźnika obliczanego przez Chińską Federację Logistyki i Zaopatrzenia wyniósł 50,4 pkt., wobec prognozowanych 49,9 pkt.