Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kary umowne dla Sygnity. Co zrobi spółka?

0
Podziel się:

Sygnity w raporcie za pierwszy kwartał podało, że po dniu bilansowym dwóch klientów naliczyło spółce kary umowne.

Janusz R. Guy, prezes Sygnity
Janusz R. Guy, prezes Sygnity (Sygnity)

Sygnity, które poinformowało, że dwóch klientów naliczyło spółce kary umowne w związku z kontraktami, nie planuje obecnie tworzenia rezerw na potencjalne kary. W przypadku jednej z umów utworzy jedynie rezerwę na wartość wykonanych prac, a w drugim przypadku spodziewa się porozumienia.

_ Jeśli chodzi o umowę na wdrożenia zintegrowanego systemu wspierającego zarządzanie, to obecnie nie planujemy utworzenia rezerwy na potencjalną karę. Planujemy wystawić fakturę za wykonane prace, zapewne na około 1,5 mln zł i jeżeli klient nie zapłaci, to utworzymy jedynie rezerwę w takiej wysokości _ - powiedział wiceprezes Sygnity Krzysztof Ducal.

_ W tym przypadku klient nie chciał współpracować przy wdrożeniu, więc jedynym sensownym rozwiązaniem było wypowiedzenie umowy. Spodziewam się, że ta sprawa może zakończyć się na drodze sądowej _ - dodał.

Sygnity w raporcie za pierwszy kwartał podało, że po dniu bilansowym dwóch klientów naliczyło spółce kary umowne.

W styczniu 2015 r. Sygnity złożyło klientowi z sektora publicznego oświadczenie o odstąpieniu od umowy podpisanej 9 czerwca 2014 o wartości 14,6 mln zł netto, w ramach której było zobowiązane do zaprojektowania, budowy i wdrożenia zintegrowanego systemu wspierającego zarządzanie przedsiębiorstwem. Zamawiający nie przyjął jednak do wiadomości decyzji i 4 lutego 2015 poinformował spółkę o uznaniu odstąpienia przez wykonawcę za nieskuteczne oraz o naliczeniu kary umownej w kwocie 4,497 mln zł.

Sygnity nie zdradza nazwy klienta. W czerwcu 2014 r. spółka podpisała jednak kontrakt z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej na wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania przedsiębiorstwem. Wartość zlecenia opiewała na 17,99 mln zł brutto.

Drugi kontrakt o którym Sygnity poinformowało w raporcie dotyczy rozbudowy infrastruktury teleinformatycznej Centrum Przetwarzania Danych, o łącznej wartości 23,9 mln zł netto.

Spółka podała, że realizację części etapów w projekcie zleciła renomowanemu podwykonawcy, który jest jednocześnie producentem wdrażanych narzędzi. Większość realizowanych systemów została wykonana terminowo, w tym wszystkie te zaplanowane do wykonania bezpośrednio przez Sygnity. Za realizację pozostałych – niezależnie od odpowiedzialności za cały projekt odpowiada w całości podwykonawca.

Wartość nieodebranych przez zamawiającego obszarów to 2,17 mln zł netto. Sygnity, jako wykonawca, otrzymało pod koniec stycznia od zamawiającego zawiadomienie o naliczeniu kar umownych z tytułu opóźnienia w realizacji etapów projektu realizowanych przez podwykonawcę, w wysokości 3,643 mln zł na dzień 31 grudnia 2014. Sygnity kwestionuje zasadność naliczenia kar umownych w wysokości przedstawionej przez zamawiającego.

_ Ten kontrakt powinien zostać zakończony do końca lutego. Wówczas zupełnie inaczej rozmawia się z klientem i podwykonawcą. Liczę, że uda nam się tu dojść do porozumienia _ - powiedział Ducal.

Także w tym przypadku spółka nie podała nazwy klienta. W kwietniu 2014 r. Sygnity podpisało umowę na rozbudowę infrastruktury teleinformatycznej Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów - Ośrodek Przetwarzania w Radomiu. Całkowita maksymalna wartość wynagrodzenia była ustalona na 29,42 mln zł brutto. Wg informacji PAP podwykonawcą spółki w tym kontrakcie był IBM.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)