Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Fabryka Jaguara stanie w Polsce i poprowadzi do niej droga ekspresowa? Są już oferty

0
Podziel się:

Dziewięć firm i konsorcjów zgłosiło się do budowy liczącego 35 km odcinka ekspresówki S3 na odcinku od Legnicy do Jawora i dalej do węzła Bolków. W okolicach Jawora może powstać właśnie fabryka Jaguara.

Fabryka Jaguara stanie w Polsce i poprowadzi do niej droga ekspresowa? Są już oferty
(Mark Hillary/CC/Flickr)

Dziewięć firm i konsorcjów zgłosiło się do budowy liczącego 35 km odcinka ekspresówki S3 na odcinku od Legnicy do Jawora i dalej do węzła Bolków - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Ostatnio w mediach pojawiły się spekulacje o planach budowy fabryki Jaguara w Polsce. Jedną z podawanych możliwych lokalizacji jest właśnie Jawor.

W okolicach Jawora powstaje Dolnośląska Strefa Aktywności Gospodarczej, która będzie obejmować ponad 460 ha. To jeden z największych obszarów inwestycyjnych w Polsce. Obszar inwestycyjny będzie funkcjonował jako podstrefa Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Spośród ofert na pierwszy odcinek S3 prowadzący od autostrady A4 do Jawora długości niemal 20 km najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Eurovii i Warbudu z ceną 295,6 mln zł. Tymczasem budżet zamawiającego wynosi 475,9 mln zł. Oferta jest więc od niego tańsza o 180 mln zł.

Budowę drugiego odcinka liczącego 16 km od Jawora do węzła Bolków, najtaniej chce zbudować firma Mota-Engil wyceniając swoją pracę na 322,9 mln zł. GDDKiA ma na to budżet w wysokości 461,1 mln zł.

Jaguar w Polsce?

Koncern Tata, właściciel Jaguara i Land Rovera, planuje otwarcie swojej fabryki w Polsce - utrzymują od kilku miesięcy indyjskie media. Wśród państw, w których rozważano otwarcie fabryki Jaguara, były Słowacja, Węgry, Czechy i Turcja.

- To nie jest zwykła montownia aut. Fabryka Jaguara w Polsce byłaby impulsem dla rozwoju wielu krajowych dostawców części przekonuje Roman Kantorski prezes Polskiej Izby Motoryzacyjnej.

Roman Kantorski przekonuje, że taki inwestor po kilku latach nie opuści Polski w poszukiwaniu "tańszych rąk do pracy". Prezes Polskiej Izby Motoryzacyjnej podkreśla, że mówimy o dużej inwestycji, a nie tylko prostej montowni aut.

Sławomir Majman prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych o konkretnej ofercie złożonej koncernowi Tata nie chce mówić.

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)