Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Internet w USA. Nowe przepisy zmienią zasady jego sprzedaży

0
Podziel się:

Dostawcy nie będą mogli pobierać dodatkowych opłat np. za wyższą prędkość.

Internet w USA. Nowe przepisy zmienią zasady jego sprzedaży
(bowie15/iStockphoto)

Dostawa internetu w Stanach Zjednoczonych będzie traktowana tak samo, jak dostawa innych mediów - wody, prądu czy gazu. Federalna Komisja Łączności przyjęła regułę neutralności internetu. To oznacza, że jego dostawcy nie będą mogli pobierać dodatkowych opłat na przykład za lepszą jakość lub wyższą prędkość.

Po zmianach sieć nie będzie już _ usługą informatyczną _, ale _ usługą telekomunikacyjną _. Dzięki temu będzie ona musiała być traktowana jak usługa publiczna - taka jak dostawa prądu, wody czy połączeń telefonicznych.

Oznacza to, że rynek dostępu do internetu będzie bardziej regulowany niż dotychczas. Tak jak nie można za wyższą opłatą dostać lepszej jakości wody, tak dostawcy internetu nie będą mogli za pieniądze przyspieszać połączeń. Niedozwolone będzie także pobieranie opłat od firm za to, by publikowane przez nie treści szybciej docierały do odbiorców. Wiele nowych regulacji dotyczy także dostawców bezprzewodowych.

Zasada neutralności internetu, która sprowadza się do bardziej równego dostępu do tej usługi, spotkała się z krytyką sieci kablowych i firm telekomunikacyjnych oraz polityków Partii Republikańskiej. Ich zdaniem, nowe regulacje spowodują spadki zysków dostawców internetu, co pociągnie za sobą niższe inwestycje i w konsekwencji - pogorszenie jakości usług.

Czytaj więcej w Money.pl
Microsoft, Apple i Google razem w słusznej sprawie Najwięksi internetowi giganci zawarli sojusz, by wspólnie wspierać ustawę ,,USA Freedom Act", która ograniczyłaby prawa amerykańskich służb specjalnych do zbierania danych należących do internautów.
Tej sieci skradziono e-maile 50 mln klientów Amerykańska sieć hipermarketów budowlanych Home Depot poinformowała w czwartek, że hakerzy, którzy włamali się do systemu spółki, od kwietnia do września przejęli adresy e-mail 53 milionów klientów.
Internet potrzebuje jeszcze 4 lat, by wyprzedzić telewizję Badanie przeprowadzone w lipcu 2014 r. wśród polskich agencji reklamowych dowodzi, że reklama internetowa stanie się niedługo kluczowym kanałem promocji.
internet
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)