Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Bereźnicki
Jacek Bereźnicki
|

Badania oglądalności pod lupą UOKiK. Jacek Kurski zlecił urzędową kontrolę Nielsena

867
Podziel się:

Sprawy nie chce komentować TVP. W odpowiedzi na pytanie WP money biuro prasowe nadawcy napisało, że "relacje nadawcy z UOKiK są wewnętrzną sprawą tych podmiotów".

Badania oglądalności pod lupą UOKiK. Jacek Kurski zlecił urzędową kontrolę Nielsena
(East News)

UOKiK sprawdza, czy firma Nielsen Audience Measurement, prowadząc badania widowni telewizyjnej, nie narusza przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Urzędowa kontrola została wszczęta na wniosek TVP, która nie chce ujawnić, jakie ma zarzuty wobec firmy badawczej. Prezes TVP Jacek Kurski wielokrotnie ostro krytykował Nielsena za metodykę badań oglądalności, za co nawet przepraszał.

Aktualizacja 11:56

- Potwierdzamy, że otrzymaliśmy pytania z UOKiK. Udzieliliśmy na zadane pytania wyczerpujących, szczegółowych odpowiedzi - informuje WP money Mikołaj Piotrowski, rzecznik Nielsen Polska.

UOKiK przekonuje, że postępowanie wyjaśniające, które rozpoczęto w październiku, nie zostało podjęte na wniosek TVP. - Nie wszczynamy postępowań na wniosek, tylko z urzędu - wyjaśnia Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKIK w mailu do WP money.

Majchrzak wyjaśnia, że celem postępowania jest "wstępne ustalenie, czy zasady prowadzenia badań ciągłego pomiaru widowni telewizyjnej przez AC Nielsen mogą stanowić naruszenie przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów". - Jest to postępowanie wyjaśniające, w sprawie, a nie skierowane przeciw konkretnemu przedsiębiorcy - podkreśla.

Sprawy nie chce komentować TVP. W odpowiedzi na pytanie WP money biuro prasowe napisało, że "relacje nadawcy z UOKiK są wewnętrzną sprawą tych podmiotów".

- Panel pomiaru oglądalności AGB Nielsen Media Reasearch Sp. z o.o. prowadzony jest zgodnie z międzynarodowymi standardami pomiaru widowni, wiernie odzwierciedla strukturę gospodarstw domowych w Polsce i odpowiada na konkretne potrzeby całego rynku telewizyjnego w kraju - pisze Mikołaj Piotrowski.

Piotrowski podkreśla, że badania oglądalności realizowane przez Nielsena są regularnie poddawane zewnętrznym audytom, które "potwierdziły, iż spełnia ono wszystkie standardy rynkowe" i "zapewniają wysoką jakość danych".

W ten sposób Nielsen odniósł się do wielokrotnie formułowanych publicznie przez TVP zarzutów odnośnie metodyki badań. Przypomnijmy, że prezes Jacek Kurski w marcowym wywiadzie dla tygodnika "W Sieci" stwierdził, że wyniki TVP mogą być sztucznie zaniżane i skrytykował Nielsena za to, że "uznaje", że grupa komercyjna to widzowie w wieku 16-49 lat.

Kurski narzekał też na niewłaściwą reprezentację niektórych województw oraz na zbyt małą liczbę gospodarstw domowych w panelu telemetrycznym. - Dziś przy 300 kanałach mamy wyniki oparte na próbie liczącej 1,6 tys. gospodarstw domowych, jeden panelista wyjdzie do toalety i już ktoś ma zerową oglądalność. Na taki dyktat się zgodziła przed laty TVP - stwierdził w wywiadzie.

Przeciw takim oskarżeniom zaprotestował Nielsen, podkreślając, że definicja grupy komercyjnej nie jest jej dziełem, lecz wynikiem ustaleń wszystkich podmiotów działających na rynku mediowym, takich jak stacja telewizyjne czy agencje reklamowe. W kwestii rozproszenia geograficznego firma porozumiała się z TVP w październiku.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(867)
wieslawa53
7 lat temu
"Rolnik szukający żony" udaje że nie , że "media narodowe" cieszą się brakiem oglądalności.Jedynie transmisje sportowe, prognozy pogody ewentualnie filmy przyrodnicze są oglądane. Cała reszta rozpolitykowana, kłamliwa, klerykalna jest zwyczajnie nudna i denerwująca. Firma badawcza tylko to potwierdza. Co tu się okłamywać i jak zwykle twierdzić , że to jacyś oni są winni baku kompetencji.
krecik
7 lat temu
Nikt z moich znajomych nie ogląda TVP, tak więc Jacku niestety Nielsen ma rację spadacie na ryj :)))
solidarność 1...
7 lat temu
Drogi Jacku, firma badawcza NIELSEN jest światowym liderem badań rynkowych, możesz iść na skargę nawet do Pana Boga a i tak nic nie wskórasz. NIELSEN jest szanowany w 150 krajach za swoją niezależność i profesjonalizm. Tymi atakami BARDZO ICH REKLAMUJESZ bo utwierdzisz w przekonaniu ich Klientów ŻE SĄ. OBIEKTYWNI☺️
PETER666
7 lat temu
Niech popatrzy w lustro, to musi wystarczyć za rekomendacje z czym kojarzy sie TVP i dlaczego oglądalność wciąż spada i spadać będzie aż do końca "dobrej zmiany"
lolek
7 lat temu
jest takie przysłowie o złej baletnicy. Pan "prezes" raczy nie znać?
...
Następna strona