Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Upadło biuro podróży z Krakowa. Klienci dostaną zwrot pieniędzy

1
Podziel się:

Firma informuje, że poza granicami nie przebywa żaden turysta.

Upadło biuro podróży z Krakowa. Klienci dostaną zwrot pieniędzy
(Unsplash, Pixabay (CC0))

Biuro podróży Nautica Incentive z Krakowa bankrutem. Informacja o tym znalazła się w oświadczeniu zarządu spółki, opublikowanym na stronie internetowej.

Firma informuje, że poza granicami nie przebywa żaden turysta, a gwarancje ubezpieczeniowe wystarczą na zwrot 100 procent wpłat za zaplanowane wyjazdy.

"Zarząd spółki Nautica Incentive sp. z o.o. z przykrością informuje, iż z uwagi na brak środków na kontynuowanie działalności operacyjnej spółki jest zmuszony złożyć do sądu rejonowego dla Miasta Krakowa wniosek o upadłość spółki. Złożenie wniosku nastąpiło w dniu 14.07.2016. Tym samym spółka zawiesza działalność touroperatorską i sprzedaż wyjazdów, a anulowaniu podlegają wszystkie wyjazdy, które mają się rozpocząć od dnia 14. 07. 2016" - podaje spółka.

Jak poinformowano, w momencie złożenia wniosku o upadłość żaden z klientów spółki nie przebywał poza granicami kraju, w związku z czym nie jest konieczne uruchamianie procedury ściągania turystów z zagranicy. Zarząd spółki informuje jednocześnie, że niezwłocznie poinformował także Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, który jest dysponentem gwarancji ubezpieczeniowej na kwotę 912 tys. zł w jednym z towarzystw ubezpieczeniowych.

"Zgodnie z ustawą Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego uruchomi procedurę zwrotu wpłat wniesionych przez klientów na rzecz umów, które nie zostały zrealizowane. Suma gwarancyjna wystarczy na zwrot 100 proc. wpłat" - poinformował zarząd spółki.

"Pragniemy z całą mocą podkreślić, iż Nautica Incentive Sp. z o.o. jako firma odpowiedzialna wobec klientów niezwłocznie z chwilą zaistnienia okoliczności złożenia wniosku o upadłość poczyniła wszelkie starania, aby zabezpieczyć interes klientów, poprzez poinformowanie Urzędu Marszałkowskiego i poinformowanie klientów, którzy mają zaplanowane wyjazdy o zaistniałej sytuacji" - napisał zarząd spółki w komunikacie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(1)
turysta
8 lat temu
bardzo dobrze przemyslany przekret.