Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Uwaga na fałszywe maile od PKO. Bank ostrzega przed oszustami

11
Podziel się:

Bank ostrzega przed fałszywymi wiadomościami, rozsyłanymi pocztą elektroniczną. Oszuści podszywają się pod PKO i wysyłają maile, w których nakłaniają klientów do kliknięcia w link do logowania, w celu odczytania wiadomości.

PKO ostrzega przed fałszywymi mailami.
PKO ostrzega przed fałszywymi mailami. (PKO BP / materiały prasowe)

Link kieruje do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych uwierzytelniających + numeru klienta, hasła oraz kodu jednorazowego służącego do autoryzacji operacji.

W ten sposób, cyberprzestepcy mogą wyłudzić wszystkie dane potrzebne do wykonania przelewu.

- Przypominamy, że Bank nigdy nie prosi o podanie kodów autoryzacyjnych przy logowaniu oraz nigdy nie wysyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego - czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie PKO BP. - Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres czy brak obrazka bezpieczeństwa.

Oglądaj też: Bankowość elektroniczna ma być bardziej bezpieczna

Bank przypomina też o zasadach bezpieczeństwa, do jakich powinni zastosować się klienci korzystający z bankowości internetowej.

  1. Zachowaj ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku – nie odpowiadaj na nie i nie ujawniaj swoich danych.
  2. Logując się do serwisu internetowego Banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków podanych w poczcie mailowej czy nieznanych stronach internetowych!
  3. Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.
  4. Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu ani bezpośrednio po zalogowaniu do niego nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
  5. Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).

W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

- Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa

Czytaj więcej na http://biznes.interia.pl/finanse-osobiste/news/pko-bp-ostrzega-przed-falszywymi-mailami,2570730,4141?utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
- Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa

Czytaj więcej na http://biznes.interia.pl/finanse-osobiste/news/pko-bp-ostrzega-przed-falszywymi-mailami,2570730,4141?utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
- Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa

Czytaj więcej na http://biznes.interia.pl/finanse-osobiste/news/pko-bp-ostrzega-przed-falszywymi-mailami,2570730,4141?utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
RODAK
6 lat temu
A od kogo oszuści pozyskują dane o klientach? To RODEO się nigdy nie skończy.
Mariusz Kwiec...
6 lat temu
To jest wina działalności Banku nakłaniają klientów o podanie maila ,nr telefonu i zgodę marketingową. Żaden bank nie powinien kontaktować się z klientem telefonicznie, mailem. Klient jeżeli działa w systemie internetowym winien posiadać tylko system haseł. A oczywiście działają karty z cyferkami , maile z kodami to jest łatwe do złamania i podszywania się oszustów. Dziwię się że banki płacą duże pieniądze za szyfrowanie a idą na łatwiznę , jak wspomniałem dane personalne do zweryfikowania w banku klienta i koniec a nie ekstra zgoda marketing bo wyczyszczą konto i kto to winien klient.
Liliana**
6 lat temu
Za bezpieczeństwo pieniędzy na kontach odpowiada bank, bo za to biorą niemałe pieniądze!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
Luncik Plunci...
6 lat temu
ale wstyd dla PKO!
ekonom ze wsi
6 lat temu
wystarczy nie ujawniać w PKO BP SA swojego e-maila nie ma żadnego pishingu. bank udostępnia adresy swoich klientów firmom zewnętrznym żeby te spamowały. nie mają twojego adresu nie masz problemów.
Liliana**
6 lat temu
Za bezpieczeństwo pieniędzy na kontach odpowiada bank, bo za to biorą niemałe pieniądze!
sdfgh4563
6 lat temu
Gdzie w tym wypadku jest ochrona danych przez PKO BP? Oni przecież odpowiadają jak ktoś poszywa się pod nich bo klient nie wie która strona jest prawidłowa a która nie i to na banku spoczywa prawidłowość serwisowania swojej strony i systemu!!!!!!!!!!!!! Jak serwis źle wykonuje swoje powinności i źle zabezpiecza to bank odpowiada za wszystkie włamania!!!!!!!!!!!!!
Kkk
6 lat temu
Przecież oszust przelewa kase na swoje konto. Nie można go namierzyć.