Republikanie próbują przedstawić kandydata Demokratów jako oderwanego od rzeczywistości, aroganckiego polityka, któremu bardziej zależy na własnej popularności niż na rozwiązaniu problemów kraju.
Atak na Obamę Republikanie rozpoczęli od spotu reklamowego, w którym porównali Obamę do niesławnych gwiazd amerykańskiej pop-kultury. Reklama rozpoczyna się od dźwięków fleszy, następnie kamera pokazuje tłumy, jakie przyszły na wiec czarnoskórego senatora w Berlinie. Na ekranie migają zdjęcia Baracka Obamy, Britney Spears i Paris Hilton_ . On jest największa gwiazdą na świecie. Ale czy jest gotów by przewodzić _.
By wzmocnić siłę przekazu, w wywiadach, komunikatach prasowych i e-mailach, przedstawiciele sztabu McCaina zarzucali Obamie brak doświadczenia i pustą retorykę. Mówiąc o kandydacie demokratów, za każdym razem używali określenia _ gwiazda _.
ZOBACZ TAKŻE:
- USA: McCain zajada kiełbaski i krytykuje Obamę
- Obama w Berlinie: Spór o wystąpienie
- McCain dogania Obamę
- Obama prowadzi w wyścigu do Białego Domu
- USA: Clinton wspiera Obamę. Ale słabo
- Wiadomości ze świata na Twojej stronie internetowej!
Rozpoczęta przez Republikanów ofensywa przypomina strategię jaką Republikanie zastosowali w wyborach prezydenckich w 2004 roku. Przez wiele tygodni powtarzali oni wyborcom, że John Kerry jest chwiejnym, oderwanym od rzeczywistości przedstawicielem elit i że nie rozumie prawdziwej Ameryki.
Kandydat Demokratów nie znalazł wtedy skutecznej obrony i przylgnął do niego niekorzystny wizerunek. Według ekspertów był to jeden z głównych powodów porażki Kerry'ego w pojedynku z Georgem Bushem.