Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Gdańsk: Wmurowano kamień węgielny pod budowę trasy W-Z

0
Podziel się:

W Gdańsku wmurowano kamień węgielny pod budowę ostatniego odcinka trasy W-Z
oraz rozbudowę węzła Karczemki w obwodnicy Trójmiasta. Obie inwestycje połączą centrum Gdańska z
ważnymi drogami dojazdowymi do miasta. Wartość prac budowlanych to ponad 276 mln zł.

W Gdańsku wmurowano kamień węgielny pod budowę ostatniego odcinka trasy W-Z oraz rozbudowę węzła Karczemki w obwodnicy Trójmiasta. Obie inwestycje połączą centrum Gdańska z ważnymi drogami dojazdowymi do miasta. Wartość prac budowlanych to ponad 276 mln zł.

Uroczystość wmurowania kamienia miała miejsce w poniedziałek na terenie węzła Karczemki, z którym to węzłem, po zakończeniu obu inwestycji, połączy się budowany właśnie ostatni - liczący sobie ponad dwa kilometry długości - odcinek trasy W-Z.

Trasę W-Z za 89,5 mln zł realizuje firma Skanska. Z kolei węzeł Karczemki wybuduje za 186,6 mln zł firma Budimex SA. Zakończenie obu inwestycji zaplanowano na maj 2012 roku.

Trasa W-Z oraz węzeł Karczemki umożliwią szybkie i bezpieczne połączenie drogi krajowej S7 oraz autostrady A1 ze śródmieściem Gdańska. Obie inwestycje ułatwią też dojazd z centrum Gdańska do obwodnicy Trójmiasta, a także usprawnią połączenie pomiędzy Portem Lotniczym w Gdańsku Rębiechowie a śródmieściem miasta oraz stadionem PGE Arena Gdańsk.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Magdalena Skorupka-Kaczmarek, w ramach trasy W-Z powstanie nie tylko nowa dwujezdniowa droga o długości 2,2 kilometra, ale także nowe skrzyżowanie i węzeł drogowy, ulica Kartuska Północna o długości 840 metrów oraz boczne drogi o długości ok. 2,7 kilometra. Na odcinku 5 km ekrany akustyczne.

Z kolei Piotr Michalski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która odpowiada za budowę węzła Karczemki, powiedział PAP, że inwestycja ta wiąże się z budową czterech kilometrów drogi oraz 11 wiaduktów. Znajdujący się w ciągu obwodnicy Trójmiasta węzeł będzie miał kształt klasycznej czterolistnej koniczyny i pozwoli na bezkolizyjny ruch we wszystkich kierunkach.(PAP)

aks/ drag/ bk/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)