Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 10 listopada godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 10 listopada godz. 15

AGORA

Agora skorygowała swoje założenia co do wzrostu rynku reklamy i obecnie ocenia, że wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w 2011 r. wyniesie około 2-4 proc. W swoich poprzednich szacunkach spółka zakładała wzrost na poziomie około 3-5 proc. Spółka postanowiła też skorygować zakładane dynamiki spadku wartości wydatków reklamowych w prasie w 2011 r. - podała Agora w komunikacie prasowym.

"Obserwując bieżącą sytuację na rynku reklamy spółka postanowiła skorygować swoje założenia co do wzrostu wartości rynku reklamy w Polsce w 2011 r. Obecnie, na podstawie dostępnych danych rynkowych oraz biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą na świecie, a w szczególności w Europie, oraz dużą zmienność na rynkach finansowych, Spółka szacuje, że wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w 2011 r. wyniesie około 2-4 proc." - podała Agora w komunikacie prasowym.

Spółka podała, że w III kw. 2011 r. wydatki reklamowe wzrosły o około 2 proc., a po pierwszych trzech kwartałach 2011 r. urosły o prawie 4 proc.

Spółka postanowiła też skorygować zakładane dynamiki spadku wartości wydatków reklamowych w prasie w 2011 r. Wartość wydatków reklamowych w dziennikach zmniejszy się o 9-12 proc. (wcześniej spółka zakładała spadek na poziomie 7-9 proc.), a budżety reklamowe w czasopismach zmniejszą się o 4-6 proc. (wcześniej spółka zakładała ograniczenie budżetów reklamowych w tym segmencie o 1-3 proc.).

Zgodnie z wcześniejszymi szacunkami Agory dotyczącymi wzrostu wartości rynku reklamy w 2011 r. wydatki na reklamę w internecie wrosną o 13-17 proc., w radio o 7-9 proc., w kinie o 6-8 proc., w telewizji o 3-5 proc., a w reklamie zewnętrznej o 2-4 proc.

"W opinii Spółki wymienione powyżej segmenty rynku reklamy powinny wzrosnąć zgodnie z podanymi dynamikami. Niemniej jednak, ze względu na dużą wrażliwość rynku reklamy na zmiany w otoczeniu makroekonomicznym i na rynkach finansowych, jest możliwe, że w niektórych segmentach rynku reklamy wartość wydatków reklamowych będzie rosła zgodnie z liczbą/cyfrą wyznaczającą górną granicę zakładanego przedziału wzrostu, a w innych będzie to wzrost realizowany w okolicach dolnej granicy takiego przedziału" - napisano w komunikacie.

Agora podała, że kondycja rynku reklamy w IV kw. 2011 r. zależy w istotnej mierze od stanu polskiej gospodarki, a w szczególności poziomu inwestycji przedsiębiorstw oraz konsumpcji indywidualnej. Na kształt rynku wpływ będzie miała również sytuacja makroekonomiczna Europy oraz zmiany strukturalne w mediach i procesy konsolidacyjne na rynku reklamy, a także stopień realizacji przez przedsiębiorstwa rocznych założeń budżetowych. Szacunki dotyczące wzrostu wydatków reklamowych w poszczególnych mediach mogą być obarczone błędem, co jest związane ze znaczącą presją rabatową ze strony reklamodawców, brakiem wiarygodnych danych na temat średniej rynkowej wartości udzielanych rabatów oraz zmianami w sposobie korzystania z poszczególnych mediów i krótkimi okresami planowania kampanii reklamowych w poszczególnych mediach.

W związku z nabyciem większościowego pakietu akcji spółki Helios, na wysokość kosztów operacyjnych netto grupy Agora w 2011 r. mają wpływ koszty nowego segmentu Kino, którego rachunek zysków i strat jest konsolidowany w wynikach Grupy od września 2010 r. Spółka podała, że koszt usług obcych w IV kw. 2011 r. zależeć będzie w dużej mierze od kosztów kopii filmowych dla kin Helios oraz od kursu wymiany euro do złotego i wyników osiąganych w usługach pośrednictwa sprzedaży czasu antenowego i powierzchni reklamowych.

Agora przewiduje nieznaczny wzrost kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników w IV kw. 2011 r., m.in. w związku z realizacją projektów rozwojowych w grupie.

Grupa Agory nie planuje istotnego zwiększenia intensywności działań marketingowych w IV kw. 2011 r., jednak poziom tych wydatków zależy od dynamiki rozwoju poszczególnych mediów, liczby uruchamianych projektów, w tym kolekcji wydawniczych, a także od rynkowej aktywności i projektów konkurencji. Wysokość kosztów materiałów i energii w IV kw. 2011 r. zależy głównie od cen papieru, których średnie wartości są wyższe niż rok wcześniej, oraz od wolumenu produkcji i kursu wymiany euro do złotego.

FORMULA SYSTEMS / ASSECO POLAND

Formula Systems, spółka z grupy Asseco Poland, miała w III kw. 2011 r. 29,7 mln dol. zysku przypisanego akcjonariuszom spółki w porównaniu do 4,9 mln dol. rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym przesłanym SEC.

Na zysk netto w III kw. wpłynęło 25,8 mln dol. zysku zanotowanego w związku z przejęciem przez Sapiens dwóch spółek: IDIT I.D.I. Technologies Ltd i FIS Software Ltd. W wyniku przejęcia zaangażowanie Formuli w Sapienisie spadło poniżej 50 proc. i na koniec września Formula miała 43,6 proc. udziału w Sapiensie.

Zysk operacyjny w III kw. wzrósł o 10,2 proc. do 13 mln dol. z 11,8 mln dol. rok wcześniej.

Przychody grupy wzrosły o 20,7 proc. do 161,5 mln dol. z 133,8 mln dol.

Po III kw. 2011 r. Formula Systems ma 38,85 mln dol. zysku przypisanego akcjonariuszom spółki, 38,5 mln zł zysku operacyjnego i 483,3 mln dol. przychodów.

Na koniec września roku grupa Formula Systems miała 64,83 mln dol. środków pieniężnych i ich ekwiwalentów.

ITI HOLDINGS

ITI Holdings nie zamierza sprzedawać akcji własnych, które planuje odkupić od firm związanych z Łukaszem Wejchertem, Agatą Wejchert-Dworniak i Victorią Wejchert - poinformował w czwartek Wojciech Kostrzewa, prezes i dyrektor generalny Grupy ITI.

"Nie zamierzamy sprzedawać tych akcji, to będą akcje własne bez prawa do głosu" - powiedział Kostrzewa.

Dodał, że zgodnie z obowiązującym prawem luksemburskim akcje te nie muszą być umorzone.

ITI Holdings chce odkupić 33 proc. udziałów w ITI Holdings należących do firm związanych z Łukaszem Wejchertem, Agatą Wejchert-Dworniak i Victorią Wejchert.

Nabycie akcji własnych jest warunkowe. Ma zostać zrealizowane równolegle z podpisaniem ostatecznych umów związanych z wejściem w strategiczne partnerstwo z Grupą Canal+ przed końcem 2011 roku.

Łukasz Wejchert, prezes Onetu, członek Komitetu Wykonawczego Grupy ITI i wiceprezes zarządu Grupy TVN ds. Online, nie chciał ujawnić swoich dalszych planów. Powtórzył jedynie, że po odkupieniu udziałów będzie rozwijał swoją karierę w branży online poza Grupą ITI.

ITI nie wyklucza wprowadzenia Legii Warszawa na giełdę, ale warunkiem koniecznym jest osiągnięcie przez klub rentowności i stabilność rynków - poinformował w czwartek Wojciech Kostrzewa, prezes i dyrektor generalny grupy ITI.

"Zanim zaczniemy myśleć o obecności Legii na rynku długu albo akcji, to spółka musi udowodnić, że może być rentowna przez co najmniej jeden sezon. To warunek konieczny. Drugi warunek to stabilny stan rynków finansowych w Polsce i na świecie" - powiedział Kostrzewa na konferencji prasowej.

Przypomniał, że zgodnie z zapowiedziami zarządu Legii, sezon 2011/12 klub chce zakończyć na plusie.

Wcześniej grupa ITI wstępnie planowała, że w drugim kwartale 2012 roku stołeczny klub sportowy pozyska ponad 20 mln zł z emisji obligacji na rynku Catalyst.

NG2

Grupa NG2 liczy, że jej zysk netto w 2012 roku wzrośnie o 25 proc. rdr, a przychody o 15-20 proc. - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej wiceprezes NG2 Piotr Nowjalis. W tym roku zysk netto firmy będzie wyższy w porównaniu z poprzednim rokiem o około 20 proc., ale nie przekroczy on 150 mln zł.

"Na 2012 rok spodziewamy się wzrostu zysku netto na poziomie 25 proc. rdr, a wzrostu przychodów na poziomie 15-20 proc." - powiedział wiceprezes Nowjalis.

"Wynika to z niższych kosztów sprzedaży na metr kwadratowy powierzchni, lepszej logistyki i wzrostu sprzedaży w sklepach porównywalnych" - dodał.

Zarząd spółki zakłada, że zysk netto firmy na koniec 2011 roku będzie wyższy w porównaniu z poprzednim rokiem o około 20 proc., ale nie przekroczy on 150 mln zł.

"Czwarty kwartał 2011 roku będzie najlepszy w historii spółki, sugerują to wyniki sprzedaży w październiku i listopadzie. Na koniec 2011 roku spodziewamy się o około 20 proc. wyższego zysku netto w stosunku do 2010 roku. Wyniesie on jednak mniej niż 150 mln zł" - powiedział Nowjalis.

"Przychody ze sprzedaży na koniec roku powinny wynieść 1,1 mld zł" - dodał.

Wiceprezes poinformował, że wzrost sprzedaży porównywalnej w sklepach CCC wynieść może w tym roku 3-5 proc.

"Na początku roku prognozowaliśmy wzrost sprzedaży LFL w CCC na poziomie 8-15 proc., obecnie to niestety wynosi minus 1 proc. A na koniec roku spodziewamy się w przedziale 3-5 proc." - powiedział Nowjalis.

Wiceprezes NG2 poinformował, że plany dotyczące dywidendy nie zmieniają się. Zarząd będzie rekomendował dywidendę za 2011 rok wyższą niż 1,5 zł na akcję.

TELEFONIA DIALOG

Telefonia Dialog w III kwartale 2011 roku miała 9,0 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 10,85 mln zł w analogicznym okresie 2010 roku - podał w raporcie kwartalnym KGHM, właściciel Dialogu, który we wrześniu zawarł warunkową umowę sprzedaży telekomunikacyjnej spółki.

Zysk operacyjny grupy Dialog w III kw. 2011 r. wyniósł 11,1 mln zł wobec 10,8 mln zł rok wcześniej.

Przychody telekomu w III kw. 2011 roku spadły do 129,99 mln zł z 137,46 mln zł.

Pod koniec września KGHM zawarł z Netią warunkową zobowiązującą umowę sprzedaży 100 proc. akcji Telefonii Dialog za 944 mln zł.

Narastająco po trzech kwartałach zysk netto Telefonii Dialog spadł do 31,58 mln zł z 34,9 mln zł, zysk operacyjny wzrósł do 39,3 mln zł z 35,13 mln zł, a przychody spadły do 397,39 mln zł 405,17 mln zł.

PGNiG

Niekorzystna tendencja w zakresie marż na sprzedaży gazu wysokometanowego, przy założeniu utrzymania obecnych taryf, będzie się w czwartym kwartale zaostrzać - poinformowali w czwartek przedstawiciele PGNiG.

"W IV kwartale marża na sprzedaży gazu wysokometanowego ulegnie prawdopodobnie dalszemu pogorszeniu. Wskazują na to prognozy dotyczące 9-miesięcznej średniej ceny ropy i kursu dolara. Ostatni kwartał będzie dla nas trudny" - powiedział dziennikarzom Radosław Dudziński, wiceprezes PGNiG.

PGNiG ocenia, że w sytuacji, gdy spółka generuje ujemną marżę na sprzedaży gazu korzystna byłaby sytuacja, w której w IV kwartale wolumen sprzedaży nie byłby zbyt wysoki.

"Biorąc pod uwagę ujemne marże na sprzedaży gazu, cieplejsza pogoda i mniejsze zużycie gazu będą poprawiały naszą kondycję finansową w IV kwartale" - dodał Dudziński.

Wcześniej, podczas konferencji Piotr Sudoł, dyrektor departamentu ekonomicznego PGNiG, zasygnalizował, że niekorzystna tendencja w zakresie marż na sprzedaży gazu wysokometanowego będzie się zaostrzać w czwartym kwartale przy obecnej taryfie.

W trzecim kwartale 2011 roku marża na sprzedaży gazu wysokometanowego była ujemna i wynosiła minus 2 proc.

POLIMEX-MOSTOSTAL

Polimex-Mostostal liczy na pozyskanie nowych zleceń na rynku libijskim i poważnie bierze pod uwagę wzrost swojego zaangażowania w realizację nowych kontraktów na tym rynku - podała spółka w raporcie kwartalnym.

"Nowe zlecenia mogą pojawić się na rynku libijskim. Szacuje się, że już wkrótce Libia będzie mogła przeznaczyć na odbudowę kraju znaczną część ze 172 mld USD odmrożonych na zagranicznych kontach" - napisano w raporcie.

"Polimex-Mostostal bardzo poważnie bierze pod uwagę wzrost swojego zaangażowania w realizacje nowych kontraktów na tym rynku. Istotnym atutem spółki jest długoletnia aktywność w Libii, pozytywne oceny klientów oraz rozpoznawalność marki" - dodano.

RYANAIR

1,5 miliona pasażerów przewiozły linie lotnicze Ryanair na trasach z łódzkiego lotniska im. Władysława Reymonta. Irlandzki przewoźnik lata z Łodzi od sześciu lat i obecnie oferuje rejsy na sześciu trasach.

Jak poinformowała w czwartek PAP rzeczniczka Portu Lotniczego Łódź Ewa Bieńkowska 1,5 mln pasażer, którym okazała się mieszkanka Kielc, odleciał rano samolotem do Mediolanu.

Na jubileuszową pasażerkę czekały niespodzianki przygotowane przez władze lotniska i przedstawicieli linii, a na wszystkich pasażerów lotu - okazały tort.

Samoloty Ryanaira - największej taniej linii w Europie - latają z Łodzi od 2005 roku. Irlandzki przewoźnik oferuje obecnie rejsy z łódzkiego lotniska do Dublina, Mediolanu, Londynu Stansted, Liverpoolu, Edynburga oraz East Midlands.

Od sezonu letniego uruchomi także siódme połączenie - do Oslo Rygge. Nowe połączenie ruszy 25 marca przyszłego roku. Do stolicy Norwegii samoloty latać będą dwa razy w tygodniu - w środę i niedzielę.

Lotnisko Oslo Rygge jest bazą irlandzkiego przewoźnika w Norwegii, dzięki czemu pasażerowie będą mieli możliwość przesiadki do ponad 30 miejsc docelowych w całej Europie.

Od początku tego roku Port Lotniczy w Łodzi odprawił ponad 330 tys. pasażerów, czyli o 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub. roku. (bez uwzględnienia rejsów przekierowanych we wrześniu ub. roku z Warszawy w czasie remontu stołecznego lotniska).

W samym październiku na łódzkim lotnisku odprawiono 33 685 pasażerów, czyli o 1,8 proc. więcej niż w ub. roku.

SYGNITY

Firma informatyczna Sygnity odsuwa w czasie projekty akwizycyjne z powodu braku stabilności na rynkach - poinformował prezes spółki Norbert Biedrzycki.

"Odsunęliśmy w czasie duże akwizycje, które mieliśmy w planach. Niestabilność na rynkach jest znaczna, oceniamy, że nie jest zasadne wchodzenie w tej chwili w przejęcia. Dyskusje na temat akwizycji zostały wyhamowane, liczymy też, że ceny transakcji będą niebawem niższe" - powiedział Biedrzycki podczas telekonferencji z analitykami.

Sygnity zapowiadało możliwość realizacji przejęć w celu wejścia w nowe segmenty rynku. Niedawno spółka zakończyła wstępne due-diligence dwóch polskich spółek. Wcześniej informowała, że rozmawia o czterech akwizycjach.

Sygnity zapowiadało, że może wydać od 30 do 50 mln zł na przejęcia.

Akcjonariusze Sygnity pod koniec sierpnia wyrazili zgodę na przeprowadzenie przez spółkę programu emisji obligacji o maksymalnej wartości 100 mln zł, z którego finansowane miały być m.in. akwizycje.

TVN

Przychody segmentu cyfrowej płatnej telewizji satelitarnej TVN wzrosły w trzecim kwartale 2011 roku o 26,02 mln zł, czyli o 16 proc. do 185,2 mln zł - podał TVN w raporcie kwartalnym.

Platforma "n" zwiększyła swoją bazę abonencką netto o niemal 32.000 abonentów w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 września 2011 r. Jedna piąta wzrostu netto w III kw. we współpracy z Grupą TP. Na dzień 30 września 2011 r. platforma "n" posiadała ponad 858.000 (na koniec czerwca posiadała ponad 826.000).

W okresie trzech miesięcy zakończonych 30 września 2011 r. platforma "n" odnotowała średni przychód na abonenta (ARPU) w wysokości 61,4 zł w porównaniu do 60,3 zł w analogicznym okresie 2010 r.

TVN podała też, że w III kw. 2011 roku Telewizja Na Kartę (TNK) zwiększyła swoją bazę klientów netto o niemal 6.000 i na dzień 30 września 2011 r. posiadała bazę klientów na poziomie ponad 788.000.

Na dzień 30 września 2011 r. TNK HD posiadała ponad 49.000 aktywnych klientów.

Platforma "n" łącznie z TNK i TNK HD posiadały na dzień 30 września 2011 r. ponad 1.169.000 aktywnych abonentów i klientów, w porównaniu do ponad 1.017.000 na dzień 30 września 2010 r.

Narastająco po trzech kwartałach 2011 roku przychody segmentu cyfrowej płatnej telewizji satelitarnej TVN wzrosły o 92,8 mln zł, czyli o 20,7 proc. do 541,2 mln zł z 448,4 mln zł rok wcześniej.

W okresie dziewięciu miesięcy zakończonych 30 września 2011 r. platforma "n" odnotowała średni przychód na abonenta (ARPU) w wysokości 60,8 zł w porównaniu do 58,7 zł w analogicznym okresie 2010 r.

Wcześniej TVN podawał, że platforma "n" prognozuje w 2011 wzrost klientów post-paid do 900 tys. z 805 tys na koniec 2010 roku. (PAP)

morb/ pel/ kam/ pr/ bas/ gsu/ ana/ jow/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)