Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Świętokrzyskie: Radiowa pomoc dydaktyczna na lekcje historii

0
Podziel się:

Dziewięć lekcji historii dla uczniów gimnazjów, a także szkół
ponadgimnazjalnych, zawiera wydawnictwo edukacyjne "Śladami podziemnej armii. Walki na
Kielecczyźnie 1939-1945". Zaprezentowany w poniedziałek projekt powstał z inicjatywy publicznego
Radia Kielce.

Dziewięć lekcji historii dla uczniów gimnazjów, a także szkół ponadgimnazjalnych, zawiera wydawnictwo edukacyjne "Śladami podziemnej armii. Walki na Kielecczyźnie 1939-1945". Zaprezentowany w poniedziałek projekt powstał z inicjatywy publicznego Radia Kielce.

Nauczyciele historii znajdą w tej publikacji gotowe konspekty lekcji historii i wychowania patriotycznego, przedstawiające m.in. bitwy o Skalbmierz, pod Huciskiem, pod Gruszką oraz w obronie radiostacji na Wykusie. Do tekstów dołączono dwie płyty CD, na których nagrane zostały wypowiedzi uczestników tamtych wydarzeń, świadków, a także historyków i regionalistów.

Jak poinformowała PAP Magdalena Sitek-Majewska z kieleckiej rozgłośni Polskiego Radia, wydawnictwo jest efektem współpracy dziennikarzy Radia Kielce z pracownikami miejscowej delegatury Instytutu Pamięci Narodowej, Muzeum Orła Białego w Skarżysku-Kamiennej, świętokrzyskiego Kuratorium Oświaty oraz Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych.

Pomysł wydania pomocnej szkolnictwu broszury zrodził się po tym, jak Radio Kielce nadało w 70. rocznicę wybuchu II wojny światowej serię audycji, poświęconych najważniejszym bitwom partyzanckim stoczonym na Kielecczyźnie. Autorzy programów otrzymywali po ich emisji prośby od nauczycieli historii o udostępnienie nagrań.

W opinii Karola Mazura z sekcji dydaktycznej Muzeum Powstania Warszawskiego, "publikacja jest bardzo pożyteczna - przemyślana i godna polecenia dla nauczycieli". Dr Sebastian Piątkowski z IPN w Radomiu ocenił, że opracowanie "jest bogate merytorycznie i przygotowane z dużą fachowością".(PAP)

mch/ hes/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)