Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Targi Kielce wygrały ogólnopolską promocję medialną

0
Podziel się:

Targi Kielce wygrały ogólnopolską promocję medialną w konkursie Ministerstwa
Rozwoju Regionalnego "Przymierz się" na najpopularniejszy projekt Programu Rozwój Polski
Wschodniej.

Targi Kielce wygrały ogólnopolską promocję medialną w konkursie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego "Przymierz się" na najpopularniejszy projekt Programu Rozwój Polski Wschodniej.

W środę w Kielcach wiceminister rozwoju regionalnego Krzysztof Hetman wręczył prezesowi Targów Kielce Andrzejowi Mochoniowi statuetkę. Zapowiedział, że w ramach nagrody całostronicowa reklama zwycięskiego projektu ukaże się na łamach m.in. "Gazety Wyborczej", "Newsweeka", "Wprost" i "Tele Tygodnia".

Zdaniem wiceministra zwycięstwo Targów Kielce i drugie miejsce Politechniki Świętokrzyskiej świadczą o tym, że najbardziej aktywna w Polsce wschodniej jest społeczność województwa świętokrzyskiego.

Celem konkursu było wybranie najpopularniejszego projektu Programu Rozwój Polski Wschodniej oraz rozpowszechnienie wiedzy o tym unijnym programie. Konkurs odbywał się od 28 września do 16 października 2009 roku. Na projekty głosowali internauci. W sumie oddano ponad 300 tys. głosów. Oceniano ponad 130 projektów.

Przedmiotem zwycięskiego projektu jest modernizacja i rozbudowa infrastruktury Targów Kielce jako Międzynarodowego Ośrodka Wystawienniczo-Kongresowego. Działania te obejmują budowę dwóch hal, Centrum Kongresowego i bramy wejściowej oraz zagospodarowanie terenu. Planowany termin realizacji tych zamierzeń to październik 2014 roku. Całkowita wartość projektu brutto przekracza 203 mln zł. Na ten projekt oddano 49917 głosów.

Drugie miejsce zajął projekt Politechniki Świętokrzyskiej, zakładający modernizację i rozbudowę infrastruktury edukacyjno-badawczej, na który internauci zagłosowali 41148 razy. Trzeci był projekt Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie - rozbudowa, modernizacja i wyposażenie zespołu laboratoriów edukacyjno-badawczych technologii, jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności z 40079 głosami.

Według prezesa Mochonia targi przygotowały ogromną kampanię promocyjną, aby zdobyć jak największą liczbę głosów internautów. Baner z możliwością głosowania zamieściło około 60 portali internetowych, w promocję zaangażowały się kieleckie media. Maile z prośbą o oddawanie głosów wysyłane były każdego dnia do bazy kilkudziesięciu tysięcy firm i organizacji branżowych. Nagrano cztery filmy promujące projekt, do poparcia zachęcał trener mistrzowskiej drużyny piłki ręcznej Vive Targi Kielce Bogdan Wenta. Wydrukowano kilka tysięcy ulotek i plakatów. Na projekt głosowali partnerzy spółki z Niemiec i Ukrainy, a nawet z Chin.

Program Rozwój Polski Wschodniej to ponad 2,27 mld euro dla pięciu województw Polski wschodniej: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego. W ramach programu w najbliższych latach powstaną nowe drogi, ekologiczny transport publiczny, parki technologiczne, trasy rowerowe, a dostęp do szybkiego internetu ma stać się powszechny. Dofinansowanie otrzyma prawie trzydzieści projektów uczelni, kształcących lub prowadzących badania naukowe w obszarze nauk technicznych i matematyczno-przyrodniczych. (PAP)

agn/ je/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)