Wyszukiwarka GoodSearch umieściła Muzeum Polskie w Ameryce w Chicago na liście instytucji, którym pomaga. Placówka zmaga się z poważnymi problemami finansowymi, które mogą doprowadzić do upadku tej najstarszej i największej tego typu instytucji w USA.
GoodSearch przekaże Muzeum jednego dolara za każde darmowe zainstalowanie przez użytkowników paska wyszukiwarki. Do piątku wystarczy kliknąć na link: www.goodsearch.com/toolbar/polish-museum-of-america-pma
"Wszyscy znajomi i przyjaciele muzeum z całego świata jednym kliknięciem myszki mogą pomóc naszej placówce" - powiedziała PAP kierownik biblioteki Muzeum, Małgorzata Kot. Dodała, że za każde wyszukiwane przez użytkownika słowo na konto Muzeum Polskiego w Ameryce wpływa jeden cent. Ponadto charytatywna wyszukiwarka przekazuje na rzecz MPA 1 procent z zakupów robionych w ponad 1 400 internetowych sklepach biorących udział w akcji.
Kryzys spowodował, że tej polonijnej instytucji w Chicago brakuje pieniędzy na bieżące potrzeby. Muzeum nie jest utrzymywane przez amerykański rząd federalny, ani przez miasto Chicago. Nie jest także finansowane przed polski rząd. Założona w 1935 roku placówka jest jednym z najstarszych muzeów etnicznych w Stanach Zjednoczonych.
Wyszukiwarka GoodSearch bazuje na Yahoo. Połowa dochodów, głównie z reklam, przekazywana jest na działalność wybranych instytucji i szkół.
Joanna Trzos (PAP)
tos/ jo/ mc/ jra/