ING Bank Śląski chce co roku pozyskiwać 250-350 tys. nowych klientów - poinformowała Małgorzata Kołakowska, prezes banku.
_ - 250-350 tys. to ta granica, w której chcielibyśmy się poruszać _ - powiedziała na czwartkowej konferencji Kołakowska. W 2011 roku bank pozyskał 321 tys. nowych klientów.
W ubiegłym roku zysk netto grupy wyniósł 880,1 mln zł, czyli był o 17 proc. wyższy niż w 2010 roku._ - Zakładamy, że 2012 roku również będzie dobry dla ING Banku Śląskiego _ - powiedziała Kołakowska, nie podając szczegółów.
W ubiegłym roku bank udzielił 7 mld zł kredytów i pozyskał 5,3 mld zł depozytów. Dynamika wzrostu kredytów w 2011 roku wyniosła 21 proc., a depozytów 11 proc.
_ Utrzymujemy mocną pozycję banku oszczędnościowego, ale mocno przyspieszamy z akcją kredytową. Nadal mamy pole we wskaźniku kredytów do depozytów, by rosnąć szybciej po stronie kredytowej _ - powiedziała Kołakowska.
Prezes podtrzymała plany zwiększenia w 2012 roku aktywności w segmencie kredytów gotówkowych. Kampania tych kredytów ma ruszyć na przełomie I i II kwartału.