Według badania Emotrack.pl najgorzej oceniane przez internautów banki to mBank, Millennium i PKO PB. Ponad 40 procent wszystkich dotyczących ich komentarzy w sieci ma negatywny charakter.
W sieci znaleźć można dziesiątki tysięcy komentarzy na temat banków. O samym PKO BP jest ich ponad 20 tysięcy. Najlepiej w badaniu wypadł Multibank - aż 74 procent opinii o nim to pozytywy. Najgorszą reputację mają w internecie mBank, Millennium oraz PKO PB. Prawie tak samo źle internauci wypowiadają się o Citibanku, o którym pisze się jednak dużo rzadziej.
- _ Niestety _ _ większość instytucji bankowych nie prowadzi działań wzmacniających reputację w sieci _ – komentuje Norbert Kilen z agencji marketingowej Think Kong – _ Tymczasem miesięczna liczba wyszukiwań informacji o każdym banku sięga kilkuset tysięcy. Nawet jeśli tylko część znajdowanych opinii to głosy krytyczne, to i tak tysiące negatywnych sygnałów odbieranych przez potencjalnych klientów. _
Badanie pokazuje też, o których bankach najczęściej rozmawiamy w internecie. Okazuje się, że ponad jedna trzecia wszystkich komentarzy dotyczy dwóch banków: mBanku oraz PKO BP. Tuż za nimi znajdują się BZ WBK i ING. Najrzadziej w rozmowach w sieci pojawiają się Nordea, GetinBank i Citybank (poniżej 500 wzmianek).
Stosunek komentarzy negatywnych do ogólnej liczby wzmianek | |
---|---|
_ źrodło: Emotrack.pl _ | |
mBank | 43% |
Millennium Bank | 42% |
PKO BP | 42% |
Citibank | 41% |
BRE | 37% |
BPH | 37% |
Getin Bank | 36% |
Pekao | 36% |
BZ WBK | 34% |
Nordea | 34% |
ING | 34% |
Inteligo | 33% |
Multibank | 26% |
-_ Kilkanaście największych marek bankowych wydaje łącznie prawie 500 milionów na reklamę rocznie _ - mówi Norbert Kilen z agencji marketingowej Think Kong - _ Jednocześnie widać, że duża część nie ma czytelnej strategii w odniesieniu do wątpliwości, komentarzy czy zapytań pojawiających się w Internecie _.
Jeśli chodzi o bardziej szczegółowe opinie, dotyczące produktów bankowych, najlepiej wypadają banki GetinBank oraz Pekao SA. W przypadku rozmów o kontach – ING.
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję interaktywną Think Kong oraz firmę Zetema. Wyniki analizy ponad 10 tysięcy fragmentów wypowiedzi z ostatnich dwóch lat zostały opracowane na podstawie analizy językowej wpisów, w której uwzględniono specyfikę języka polskiego, kontekst znaczeniowy i wagę emocjonalną wyrażeń.
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/80/t130640.jpg ) ] (http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/rosna;zyski;bankow;ale;nie;wszystkich,38,0,820518.html) | Rosną zyski banków, ale nie wszystkich Banki ankietowane przez KNF, zapowiadają wypłatę ponad 5 mld zł prowizji. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/34/t46882.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/zarzadzanie/artykul/polskie;banki;slabo;zabiegaja;o;klienta,254,0,817918.html) | Polskie banki słabo zabiegają o klienta Do blisko 57 proc. Polaków w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie zadzwonił lub nie skontaktował się w inny sposób nikt z ofertą usług bankowych. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/55/t96311.jpg ) ] (http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/prawie;dwie;trzecie;polakow;ma;konto;w;banku,13,0,742157.html) | Prawie dwie trzecie Polaków ma konto w banku 79 procent posiadaczy kont wybiera gotówkę najczęściej w bankomacie. |