Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Piotr Pilewski
Piotr Pilewski
|

UOKiK: Banki bezprawnie pobierają prowizje

0
Podziel się:

Za wpłatę bilonu bank nie może pobierać opłaty.

UOKiK: Banki bezprawnie pobierają prowizje
(PAP/Bartłomiej Zborowski)

Dodatkowe opłaty za wpłacanie bilonu lub nieposegregowanych banknotów, wypłatę z kont walutowych, czy za operacje w agencjach banków - takie działania zdaniem UOKiK-u są niewłaściwe.

Działania takie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził w ośmiu z dwudziestu skontrolowanych banków. Sześć z nich naliczała konsumentom należności za wpłatę bilonu na ich własny rachunek. Klienci płacili od 3 do 10 złotych lub minimum 0,5 proc. wpłacanej sumy.

- _ Takie postępowanie banków jest nieodpowiednie. Tym bardziej, że zdarzają się banki, gdzie w jednym oddziale opłaty nie są pobierane, a w drugim już tak _ - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK (na zdjęciu).

*Marek Niechciał: *
_ 20 złotych to 20 złotych. _

Dodatkowo wątpliwości UOKiK budzi pobieranie opłat za wpłatę pieniędzy, które nie zostały uporządkowane (dotyczy to BOŚ i Fortis Banku). Mimo że w świetle prawa bankowego obowiązek przeliczania i sortowania banknotów ciąży na placówce.

Następna kwestia dotyczy pobierania marży za wypłaty z konta walutowego oraz opłat za wpłaty gotówkowe powyżej określonej kwoty w agencjach banku. Oba te zastrzeżenia dotyczą jedynie Banku BPH.

- _ Jeżeli konsument chciał wycofać pewną sumę pieniędzy z konta walutowego, a bank nią nie dysponował, to resztę wypłacał w złotówkach stosując własny kurs. Konsument był traktowany tak, jakby chciał zakupić obcą walutę właśnie w tym banku _ - mówi Małgorzata Orzeł-Kołodziejczyk z Departamentu Polityki Konsumenckiej UOKiK.

Urząd ma również zastrzeżenia do opłat pobieranych za wpłaty gotówkowe w agencjach banku. - _ Zgodnie z prawem bankowym agent działa na rzecz i w imieniu banku. Wątpliwości budzi rozróżnienie podmiotów, w których konsument dokonuje wpłaty _ - dodaje Orzeł Kołodziejczyk.

Postępowania w sprawie naruszenia interesu konsumentów toczą się przeciwko bankom: ING Bank Śląski, Getin Bank, BZWBK i Lukas Bank. Kolejne cztery postępowania: PKO BP, BPH, BOŚ i Fortis Bank są planowane.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)