Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Czesław Warsewicz: Nowy Jedwabny Szlak to dla PKP Cargo szansa, z której chcemy maksymalnie skorzystać

8
Podziel się:

Projekt Jedwabnego Szlaku wpisuje się w naszą koncepcję rozwoju i stanowi dla nas dużą szansę. Jako przewoźnik kolejowy chcemy być jego dużym beneficjentem – zapewnia Cezary Warsewicz, prezes PKP Cargo.

PKP cargo chce w jak najwyższym stopniu być obecne w projekcie Nowego Jedwabnego Szlaku
PKP cargo chce w jak najwyższym stopniu być obecne w projekcie Nowego Jedwabnego Szlaku (MAREK BAZAK)

Projekt Jedwabnego Szlaku wpisuje się w naszą koncepcję rozwoju i stanowi dla nas dużą szansę. Jako przewoźnik kolejowy chcemy być jego dużym beneficjentem – zapewnia Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.

Nowy Jedwabny Szlak to projekt, który ma zostać ukończony w 2049 r. – na stulecie Chińskiej Republiki Ludowej. Rząd chiński chce na jego realizację przeznaczyć 300 mld dolarów. Warsewicz podkreślił, że spółka chce aktywnie w nim uczestniczyć.

- Specjalizujemy się w przewozach intermodalnych, czyli kontenerowych. Inwestujemy w większą efektywność terminali, niewykluczone, że chcielibyśmy także wybudować centralny hub logistyczny, który mógłby wesprzeć wymianę handlową – zadeklarował.

Wymiana handlowa Chin i Europy zwiększa się z każdym rokiem. O ile dwa lata z Chin do Unii Europejskiej przyjechało tysiąc pociągów, to rok temu było ich już dwa tysiące, a plany na najbliższe 2-3 lata zakładają zwiększenie ich liczby do 5-6 tysięcy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
wideo
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Jerry
8 lat temu
Wątpię , czy będzie sukces. Część szlaku przechodzi przez terytorium Rosji, a Rosja wtedy przypomni sobie o blokowaniu przez Polskę projektu Nord Stream 2.Tak,ze ostrożnie z tym sukcesem.
horhe
8 lat temu
Ciężkie brygady USA aktualnie stacjonujące już w Polsce podobnie jak marynarka USA na morzu południowochińskim są własnie po to aby projekty jak ten się nie udawały. Jedwabny szlak mógłby zagrozić kontroli handlu Chin z Europą przez USA a na to amerykanie pozwolić sobie nie mogą. Kto kontroluje cieśniny i transport dóbr ma władzę
ja
8 lat temu
sen o potędze