Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PiS chce nowego lotniska w Radomiu. "To się bardziej opłaca niż inwestycja w Modlin"

30
Podziel się:

Mazowsze potrzebuje nowego portu lotniczego. Z analiz wynika, że bardziej opłaca się inwestycja w Radom niż Modlin - uważa Mikołaj Wild.

PiS chce nowego lotniska w Radomiu. "To się bardziej opłaca niż inwestycja w Modlin"
(Port Lotniczy Radom)

Budowa nowego lotniska w Radomiu to konieczność - przekonuje wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild. W rozmowie z money.pl odpowiada, że lotnisko w Radomiu to nie jest marzenie polityków PiS z tego regionu, a potrzebna inwestycja.

Lotnisko im. Chopina w Warszawie nie jest rozbudowywane w żaden sposób, nie są prowadzone na nim takie prace, a dostępne już dziś dane pokazują, że jego przepustowość jest na wyczerpaniu. Więcej samolotów po prostu w ciągu godziny nie może wystartować. Remedium ma być superlotnisko w gminie Baranów. Zanim powstanie Centralny Port Komunikacyjny minie jednak 9 lat.

- Mazowsze potrzebuje nowego portu lotniczego. Z analiz wynika, że bardziej opłaca się inwestycja w Radom niż Modlin. Jedyny problem z lotniskiem w Modlinie polega na tym, że jest lotniskiem jednego klienta. Nie jest atrakcyjne dla przewoźników z Okęcia - mówi Mikołaj Wild, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik ds. budowy CPK.

Wild zwraca uwagę, że rozbudowa bliskiego Warszawie portu w Modlinie nie przyniosłaby spodziewanych efektów. Jak podkreśla Wild - aż do nasycenia operującego w Modlinie przewoźnika spod marki Ryanair - lotnisko im. Chopina nie byłoby obciążane. W efekcie przez kilka lat na rozbudowie korzystałby tylko ten jeden przewoźnik.

Wiceminister infrastruktury zwraca uwagę, że przewoźnicy z Chopina nie są zainteresowani przenoszeniem części ruchu do Modlina. Dlaczego? Bo musieliby wozić pasażerów przesiadających się na inne loty. A to kosztowne i czasochłonne.

wiadomości
wideo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(30)
edek
6 lat temu
a dlaczego w radomiu a nie w świdniku pod lublinem? Po co pakowac kase w coś co nie ma przyszłości jak powstanie centralny port a lublin może byc wsparciem dla CPL.
Piotr
6 lat temu
A skąd ma latać cała północno-wschodnia Polska po zlikwidowaniu Modlina? Czy ktoś o nich pomyślał? Np. Olsztyn-Radom 320 km. Politycy powinni pomyśleć o obywatelach i o nich zadbać zamiast realizować swoje chore pomysły.
Marcin
6 lat temu
Cała bezsensowna impreza za miliardy, żeby zniszczyć lotnisko Okęcie w Warszawie, bo pazerni deweloperzy muszą mieć miejsce do budowania. Nie udało się zniszczyć ogródków działkowych, ani zlikwidować Torów Wyścigów Konnych, do czego kombinatorzy budowlani już byli przygotowani, to całe lobby wlazło na łeb Morawieckiemu żeby go urabiać, a do tego swojacy Radomiacy, lepsi niż Warszawa, bo tam ma być filia lotniska międzynarodowego, a w stolicy nie. Będziemy się tłuc setki kilometrów do jakichś dziur na prowincji, żeby polecieć gdziekolwiek. Dowartościowany Radom, do którego z Warszawy nie dochodzi nawet dwutorowa kolej, tylko jednotorowa, jak w XIX wieku. A w Europie i Ameryce lotniska miejskie są normalnością. Na lotnisku Ciampino w Rzymie domy wielorodzinne stoją wzdłuż pasa startowego, a samoloty lecą nad pałacem w Castel Gandolfo i nikt nie zamierza z tego powodu likwidować lotniska. Tak samo huczą silniki odrzutowe nad Windsorem, co widzieliśmy w sobotę w czasie transmisji. Tylko u nas panika i niszczenie wielkiego, wspaniałego lotniska, z dwoma pasami startowymi, 3 i 4-kilometrowym. Pełnowartościowe lotnisko dla największych samolotów. Czysty wandalizm, głupota i korupcja.
Janek Paryżan...
6 lat temu
Dlaczego ten Wild ciągle bredzi?... Dobra, czy nie można zostawić działającego na full Lotniska Okęcie i mieć drugie, rozwijane, czy to w Modlinie, czy w Łodzi, czy w Radomiu? Chodzi o tereny po lotnisku, ktoś je kupi, rozkradnie, przewali....
ada
6 lat temu
Modlin to od samego poczatku to byla pomylka.
...
Następna strona