Diesle w odwrocie. "W Polsce czekają nas ograniczenia" [WIDEO]

Diesle w odwrocie. "W Polsce czekają nas ograniczenia"

 


 

Czy warto jeszcze kupować diesla? - Niemcy już zaczynają blokować wjazd do swoich miast samochodom diesla. W Polsce też czekają nas ograniczenia - mówi Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

- Diesel to największe zło, jeśli chodzi o emisję w miastach. Głównie ze względu na to, co wydobywa się z rur wydechowych tych samochodów. Złe związki szybko przedostają się do płuc i krwiobiegu. Szczególnie szkodą osobom starszym i dzieciom - argumentuje w programie "Money. To się liczy" Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Zobacz również: Ekostrefy w polskich miastach. Pierwsze zakazy wjazdu do centrum dla diesla i benzyny

Jak wyjaśnia ekspert, samochody spalinowe coraz częściej są rugowane z ulic wielkich metropolii. Widać to choćby po naszych zachodnich sąsiadach.

- Niemcy już zaczynają blokować wjazd do swoich miast samochodom diesla. Berlin, Frankfurt, Hamburg, Stuttgart - nomen omen - mocno związany z motoryzacją spod znaku diesla. Jak widać, oczekiwanie na zmniejszenie emisji jest nadrzędną sprawą, nawet wobec obrony interesów własnych firm, własnego przemysłu - zaznacza w Robert Mularczyk. - W Polsce też czekają nas ograniczenia - podkreśla.

Czytaj również: Zainteresowanie dieslem w Polsce maleje

Na program "Money. To się liczy" zapraszamy od poniedziałku do piątku o godz. 9.15 na money.pl i wp.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Czytaj także
Polecane galerie
Racjonalista
2020-01-03 12:53
Przecież z silnikami diesla można walczyć w prosty sposób, czego się jednak nie robi; zakazać jego produkcji. Za 20 lat nie będzie samochodów z silnikiem diesla, a z roku na rok będzie ich mniej. Polityka w Niemczech jest jednak zupełnie inna. Chce się zrobić krzywdę posiadaczowi samochodu z silnikiem diesla, a nie firmom nieprodukującym te samochody. Te ograniczenia, o których pan mówi, napędzają koniunkturę, bo wprowadza się coraz to nowe kategorie diesli, które są ponoć bardziej ekologiczne. Do Freiburga może wjechać np. "piątka", ale "czwórka" już nie. za rok wjedzie "szóstka", a "piątka" już nie, mimo że między nimi nie będzie różnicy. Żonglowanie kategoriami, wynajdowanie ich, lobbing i cała ta idiotyczna polityka rodzi wątpliwości. Skoro walczymy z dieslami, to zakażmy ich produkcji. Czas zrobi swoje. W Polsce prawie wszystkie samochody ciężarowe to diesle. Jakoś smog nie jest problemem latem, a zimą. Przypadek? Czyżby diesle były generatorami zanieczyszczeń tylko zimą? To szukanie ofiary. Palimy śmieciami, a trzy drony niczego nie załatwią. Należy zacząć od kaucji na wszystkie plastiki czy opony, a nie trafią one do pieców.
Arturo
2019-12-01 10:48
Silniki Diesla są mniejszkodliwe niż benzynowe .Niemcy zbadali iokazało się że nawet stare silniki są bezpieczniejsze niż te nowe a najbardziej szkodzą bezynowe
Zyga
2019-10-27 18:14
Autor nie nadąża za technikąDiesel się słowo nierówny.
Obecnie diesle z filtrem DPF są mniej agresywne dla środowiska niż benzyniaki
Daimler właśnie otwiera nowoczesną fabrykę silników w Jaworze
Bedzie produkować prawie 1 mln silników diesla rocznie
Pokaż wszystkie komentarze (769)